Autós Hírek

Elektromosként is bemutatkozott a Maserati GranCabrio

Nem csak hajtásában, hanem a kinézetében és dinamizmusában is különbözik a Maserati GranCabrio Folgore a belsőégésű motorral szerelt változatoktól.

 

A Maserati nem titkoltan elkötelezett a villanyosítás felé, azaz most már minden egyes újonnan megjelenő modelljüket elérhetővé teszik tisztán elektromos formában is. Egyértelmű volt, hogy a GranCabrio esetében is lesz Folgore változat. Most meg is érkezett.

Ami első ránézésre feltűnik, hogy az új lökhárítóknak köszönhetően egy picit más, letisztultabb megjelenéssel rendelkezik az elektromos kabrió, viszont érdekesség, hogy az oldalsó beömlők például megmaradtak és még krómozott kiemelést is kaptak.

A belső tér lényegében ugyan az, mint amit a benzines GranCabrio esetében megszokhattunk, azaz az összképet a három kijelzős felállás határozza meg (egy infotainment egység, egy kiegészítő felület és egy digitális műszeregység). Többféle színösszeállítás kérhető, maga csak a tető (mely elektronikusan nyitható-zárható 14 másodperc alatt akár 50 kilométeres óránkénti sebességig) ötféle árnyalatban érhető el. Ha úgy látjuk jónak, még egy újrahasznosított anyagokból kialakított belteret is kérhetünk Econyl elnevezéssel.

A Folgore lényege viszont egyértelműen az elektromos hajtáslánc, mely minden korábbi feltételezésen túlmutat. A gyáriak ugyanis nem fogták vissza magukat és egy hárommotoros elrendezést találtak ki 829 lóerővel és 1350 Nm nyomatékkal. Ehhez egy 89 kWh teljesítményű akkumulátor tartozik, mely valamivel 400 kilométer feletti hatótávot biztosít a kocsinak.

Ami még imponálóbb adat, hogy ezzel az elektromos Maserati 2,8 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, azaz hiába nehezebb az akkumulátor miatt, mint a belsőégésű motorral szerelt változat, a hajtás sajátosságaiból adódóan mégis érezhetően fürgébb.

Persze, a gyorsulási képességet próbálgatva hamar elfogy a hatótáv, de a 270 kW DC gyorstöltéssel a GranCabrio Folgore 5 perc alatt 100 kilométernyi hatótávot képes visszaszerezni, illetve a 20-ról 80 százalékra töltéshez is elegendő 18 percnyi várakozás.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button