Autós Hírek

Tovább bővült a Mercedes-AMG palettája

A Mercedes a CLE kupé továbbgondolt változatával bővítette ki az AMG palettát. Egy mild hibrid megoldásról van szó, de természetesen lóerőkben továbbra sincs hiány.

 

A Mercedes a CLE piacra dobásával váltotta le a C és az E osztály kétajtós kivitelét. Ebből adódóan már alapvetően egy sportos modellről beszélhetünk, de azért a rajongókat már a premier óta érdekli, hogy vajon mit tud kihozni belőle a gyáriak teljesítményorientált részlege. Most kiderült, itt van ugyanis az első átirat, a Mercedes-AMG CLE 53.

Először is érdemes körbejárni a külsőt, ahol megtalálhatjuk a jellegzetes AMG dizájnmegoldásokat. A lökhárító hangsúlyosabb domborításokat kapott, a hűtőrács pedig függőleges lécezéssel vadítja tovább az összképet. A kerékjárati ívek ki lettek szélesítve, akárcsak a nyomtáv, amit elöl 58, hátul pedig 75 mm-el toldottak meg. Hátul a méretes diffúzor uralja az összképet, de jól áll a kocsinak a 2X2-es kipufogóvégződés és a minimalista, de mégis észrevehető hátsó légterelő is.

A belső térben természetesen sportosabb dizájnnal és vörös varrással ellátott üléseket találhatunk, feláras extraként pedig akár igazi sportülést is kaphatunk az AMG Performance csomagban. A műszerfalon karbon kompozit mintás díszítés jelzi, hogy egy durvább CLE modellben foglalunk helyet, illetve az alul vágott AMG kormány is a kivitel sajátja.

Ezek mind szépek és jók, de egy igazi AMG lelke a motorja, ami jelen esetben a már ismert 3 literes soros hathengeres benzines, amit 48V-os lágy hibrid rendszerrel láttak el. Az összteljesítmény ebben az esetben 449 lóerő 560 Nm nyomaték mellett, de az elektromos kompresszor túltöltéssel egy ideig képes még 40 Nm nyomatékot biztosítani.

Ezzel a Mercedes-AMG CLE 53 egészen elképesztő 4,2 másodperces 100-as sprintet ígér, a végsebesség pedig 250 kilométeres óránkénti tempónál van szabályozva. Ez kevés lenne? A feláras AMG Driver csomag kiiktatja ezt a szabályozást és lehetővé teszi a 270 km/órás száguldozást is.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button