Autós Hírek

Szigorodik az Euro NCAP töréstesztje, mostantól a mentőegységek szemszögéből is vizsgálják a lezajló folyamatot

Az Euro NCAP bejelentette azokat a változásokat, melyekkel tovább szigorítják az autók töréstesztjeit. Ilyen például, hogy most már a frontális félátfedéses ütközést szimuláló teszteket mozgó akadállyal is megcsinálják, illetve külön pontozzák, hogy baleset esetén mennyire van könnyű dolguk a mentést végző szerveknek is.

 

Alaposan átalakítja az Euro NCAP az új modellek töréstesztelését illetve az autók pontozását. Erre a szakik szerint azért van szükség, mert az autóipar szépen lassan elszaladt a hagyományos zúzó próbák mellett. Mondjuk ebben van is valami!

Az új tesztelési metódusban szigorúbban teszik próbára az aktív balesetmegelőző rendszereket (például úgy, hogy az akadály nem csak merőlegesen halad el az autó előtt, hanem azt is észlelnie kell a vészfék asszisztensnek, ha valaki velünk párhuzamosan érkezik szemből, mi pedig ki szeretnénk fordulni elé), illetve nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a bekövetkezett baleset helyszínén a mentőegységeknek mennyire van könnyű dolguk. Ezen a ponton természetesen azt is nézik, hogy miként deformálódik az autó és mennyire marad hozzáférhető a szerencsétlen résztvevő, de külön pontozzák például, hogy a gyártó mennyire részletes információkkal látja el az adott modellekről az illetékes szerveket.

Az új procedúra része az is, hogy most már a frontális félátfedéses teszteket nem csak álló akadállyal, hanem egy a kocsi felé folyamatosan közeledővel is megcsinálják. Ez természetesen életszerűbb eredményeket produkál, hiszen a legtöbb esetben nem az út szélén parkoló autóba hajtanak bele (bár ilyen is van bőven) a balesetek elszenvedői, hanem egy szemből átsodródó, esetleg előző járművet találnak el.

Szintén szigorítják annak a vizsgálatát, hogy az ütközéskor fellépő erők mennyiben befolyásolják az autóban ülők egymásnak csapódását, ami a vizsgálatok szerint sokszor a legsúlyosabb sérüléseket okozza a bekövetkezett baleseteknél. Ezért is figyelhetjük meg például, hogy a sofőr és az utas közötti légzsákokat nem a legdrágább zászlóshajóknál, hanem inkább a kisebb autók kategóriájában kezdték el alkalmazni nemrég, hiszen ezekben a járgányokban ülnek egymáshoz legközelebb az emberek.

Újdonság még a Thor névre keresztelt új tesztbábú is, mely az eddigieknél jóval több érzékelőt mondhat magáénak, így az általa megosztott “élmények” is pontosabbak. Bizony, Thor többet panaszkodik, mint a többi bábú, de ezt csakis értünk, a vásárlókért teszi…

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button