Autós Hírek

Alaposan lepontozta az Euro NCAP az új Dacia Sandero Stepwayt

Bár a karosszériája alapvetően megvédi a benne ülőket, az új Dacia Sandero mégis majdnem megbukott az Euro NCAP töréstesztjén. A gyalogosvédelem és az aktív balesetmegelőző rendszerek hiányossága miatt összesen két csillagot kapott csak az autó.

 

A Dacia legújabb csillaga a Sandero és a Logan legújabb generációja, mely megfizethető áron kínál modern formai és technikai megoldásokat a vásárlóknak. Persze, ahhoz, hogy jó áron legyen adható egy autó, valamin spórolni is kell. A francia-román gyártó esetében ez az aktív balesetmegelőző rendszerek terén érhető tetten, ami most majdnem bukást jelentett az Euro NCAP töréstesztjénél.

A balesetmegelőző rendszerekre egyre nagyobb figyelmet fordító szervezetet ugyanis nem igazán hatotta meg, hogy a Sandero Stepway passzív védelme egész tűrhető eredményt dobott (felnőtt védelem 70 százalék, míg a gyerekek védelme 72 százalék), az autó mai szemmel véve butasága, azaz hogy a vezető ráhatása nélkül nem igazán tud hatásosan balesetet kivédeni, alig két csillagot ért a végső értékelésnél.

Ezen aktív balesetmegelőző rendszerek hiánya kihatott a gyalogosvédelmi eredményekre is, azaz a nagyon alacsonynak mondható 41 százalékos értékelés nem csak annak köszönhető, hogy gázolásnál a gyalogos várhatóan súlyos medencesérülést szenved, hanem az is, hogy a járgány kamerával nem figyeli az akadályokat, csak radarral. Emiatt a vészfék asszisztens csak nagyobb tárgyakat kellően közelről érzékelve lép működésbe, a bicikliseket és a gyalogosokat úgy üti el, mintha azért plusz pont járna.

“A biztonsági rendszerek fejlődnek, és a legnagyobb előrelépés most a high-tech megoldások használatával történik, amik megakadályozzák a balesetek bekövetkezését. Nyilvánvaló, hogy a Dacia megtalálta a piacát, és ragaszkodnak ehhez a célközönséghez, de a kétcsillagos értékelés kevés ambíciót mutat, még egy olcsó termék esetében is.”- mondta Michiel van Ratingen, az Euro NCAP elnöke.

Címkék

Hasonló tartalmak

2 komment

  1. Szerintem ezzel az elektronyika favorizálástól hiteltelenné teszi magát az ncap, mert ha jön a szembejövő, vagy emiatt az útszéli fa, akkor már b@cchatja az elektronyikát, akkor már csak a kasztni+légzsák segít.

  2. Marhasag! Azokat a kutyuket elindulas elott majdnem mindenki kikapcsolja, mert nem jok. Itt (is) megint becsapjuk magunkat. Apropo, a telefon kihangositot nezik, mert kezbol az tenyleg balesetveszely? Na ugye…..

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button