Küszöbön az FCA és a PSA egyesülése
Egy újabb óriási lépést tett a FCA és a PSA abba az irányba, hogy megtörténjen a hat hete bejelentett teljes egyesülés. Aláírták az összeolvadás feltételeit rögzítő papírokat.
A Fiat csoport és a PSA alig hat héttel ezelőtt jelentette be, hogy megkezdődtek a tárgyalások a két autóipari óriás egyesüléséről. A feleken már akkor látszott, hogy igencsak komolyak a szándékok, most pedig hivatalosan is lefektették az alapokat: aláírták a fúzió feltételeit lefektető okmányokat.
A szerződés értelmében mind a két fél “bedobja” közösbe az összes felügyelete alatt álló egységet, tehát egyetlen a csoportból kiváló márka sem lesz. Még az FCA korábban kiszervezés alatt álló ipari automatizálással és robotikával foglalkozó csoportja, a Comau is marad a cégóriás keretein belül. Fontos, hogy nem csak kiszervezés, hanem megszüntetés sem lesz, azaz az összes szóban forgó márka valamilyen formában megmarad a piacon.
A világ negyedik legnagyobb autóipari óriásának megalapulásával mind a két fél új lehetőségekhez jut hozzá. Az FCA például használhatja a franciák által kifejlesztett modern platformokat, ezáltal könnyebben tesz eleget a környezetvédelmi normáknak, míg a PSA hozzáférhet a jól jövedelmező Amerikai piachoz is, ahol a Ram és a Jeep márkák lényegében éppen aranykorukat élik.
A személyi kérdések is rögzítve lettek, azaz az FCA-PSA elnöki tisztségét John Elkann, az FCA jelenlegi elnöke tölti be, míg a vezérigazgatói széket Carlos Tavares, mostani PSA vezér kapja meg.
(címfotó: Reuters)