Autós HírekElektromos

Így öregednek az elektromos autók akkumulátorai

Egy kanadai flottakezelő cég az eddigi tapasztalatai alapján világított rá, hogy milyen mértékben öregednek az elektromos autók akkumulátorai. Bizony, évente nem kevés hatótávot vesztenek, akik villanyozásra adják a fejüket.

 

A Geotab egy kanadai székhelyű, főként flották menedzselésével és elemzésével foglalkozó cég. Az 1996-ban alapított és ma már szinte világszinten működő társaság több mint 1,5 millió flottás autó követését és kezelését végzi el, így mondhatni, komoly belelátásuk van az autók öregedéséből származó teljesítmény változásokra. Most azonban nem a lóerőket vizsgálták meg, hanem az elektromos autók hatótáv változását.

A vizsgálat alatt összesen 6500 elektromos autót elemeztek ki visszamenőleg, főleg azt figyelve, hogy az akkumulátorok kapacitása hogyan csökkent le évről-évre. A végeredmény igencsak meglepő: átlag 2,3-3 százaléknyi hatótávot vesztenek el a felhasználók minden évben.

Arra is rávilágítottak, hogy nem mindegy az sem, hogy az akksi csomag hűtését és fűtését hogyan oldja meg a gyártó. A Tesla Model S energia forrása például folyadékhűtéssel 2,3 százalékos veszteséget produkál, míg a Nissan Leaf léghűtéses rendszerénél már 4 százalék fölötti veszteséggel kell számolni.

Fontos észrevétel, hogy az akkumulátor pusztulása nem köthető arányosan a felhasználás mértékéhez, avagy egy olyan elektromos autó, amit mondjuk minden nap nyúznak, nem produkál szignifikánsan nagyobb veszteséget, mint amit hétvégi használatra, igencsak keveset vesznek elő.

Értelemszerűen károsan hat viszont az élettartamra a meleg környezet, míg hidegebb, főleg északi országokban érezhetően többet bírnak ki az akkumulátorok. A gyorstöltő használat is megnöveli a veszteség mértékét, azaz amennyi időt nyerünk “tankoláskor”, azt hosszú távon hatótáv formájában veszítjük el.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button