Responsive AdsHirdetési Zóna
hirdetés
Autós Hírek

Jövőre véget ér a Bentley W12-es korszaka

A Bentley is elindul a villanyosítás egyre szűkülő útján, amibe az olyan benzinfaló szörnyetegek, mint a 20 éve bemutatott W12-es erőforrás, már egyszerűen nem férnek bele.

 

Ha Bentley, akkor sokaknak ugrik be egyből a 6 literes duplaturbós W12-es benzines erőforrás. Nem véletlen, hiszen a gyáriak 2003-ban bemutatott motorja alapvető része volt az elmúlt 20 év korszakának. Most azonban ez meg fog változni, ugyanis jövőre nyugdíjba megy a bitang erős és méretes motor.

hirdetés

Ezt maga a Bentley vezérigazgatója, Adrian Hallmark jelentette be egy konferencián. “Amikor 2003-ban először piacra dobtuk a W12-es motort, tudtuk, hogy egy olyan erőforrás van a birtokunkban, mely nem csak az autóinknak biztosítja a sebességet, hanem magának a márkának is óriási löketet ad. 20 évvel és több mint 100 ezer legyártott példánnyal később azonban itt az ideje a motor nyugdíjazásának, hogy újabb lépéseket tegyünk a villanyosítás felé.”- hangzott a Bentley vezér kijelentése.

Ez annyit tesz, hogy a csupán 18 példány erejéig készülő Mulliner Batur lesz a legendás motor “búcsúdala”, melyben egyben a szóban forgó erőforrás minden eddiginél nagyobb teljesítményt, egészen pontosan 750 lóerőt képes leadni 1000 Nm nyomaték mellett.

A W12-es erőforrás jelen pillanatban még a gyártó több modelljéhez is választható párhuzamosan, de 2024 közepétől ez a helyzet alapvetően változik meg. Ezért is a gyártó arra kéri azokat, akik még ilyen motorral szerelt Bentley modellt szeretnének, hogy a lehető leghamarabb adják le a megrendelésüket, mert nagyon gyorsan ki fognak fogyni az időből.  Jó kérdés, hogy mi lesz a motorokat eddig kézzel összeszerelő és tesztelő profi gárdával? A Bentley közleménye szerint a szóban forgó 30 embert átképzik és újra szolgálatba helyezik. Talán már az elektromos hajtásokat készítő gyártósoron.

hirdetés
Címkék
hirdetés

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button