______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Itt a piac legolcsóbb elektromosa, a Dacia Spring

hirdetés

Kicsi is, gyenge is de már közel a megfizethető kategóriát jelenti a Dacia első elektromos próbálkozása. Már amennyiben benne vagyunk az első 100 megrendelőben és sikerült állami támogatást is intézni a vásárláshoz.

 

A Dacia már egy ideje hangoztatja, hogy nagy dobásra készül elektromos fronton, most pedig ténylegesen meg is érkezett a Spring névre keresztelt modell, mely a kínai piacos Renault City K-ZE európai igényekre szabott változata.

A “honosítás” leginkább a dizájnban és a belső anyagminőség feljavításában merül ki, azaz a hajtáslánc marad az ázsiában már bejáratott megoldás. Ez azt jelenti, hogy a meghajtásról egy 45 lóerős elektromos egység gondokodik, melyet a 26,8 kWh teljesítményű akkumulátor csomag lát el energiával. Ennek köszönhetően a Spring egyértelműen igazi városi elektromos járgány 220 kilométeres elektromos hatótávolsággal és maximum 125 kilométeres óránkénti végsebességgel.

hirdetés

Gyorsulási adatok? Azokat nem közölte a gyártó, mivel nem relevánsak az autó célközönsége számára, akik úgyis az ECO üzemmódot létesítik majd előnyben a plusz 10 százalékos hatótáv érdekében, igaz ekkor már csak 31 lóerős teljesítménnyel és 100 km/órás végsebességgel rendelkezik az autó.

A városi használatot támasztja alá az a tény is, hogy a Dacia Spring kimondottan aprócska méretekkel rendelkezik. A 3,7 méteres hossza és az 1,7 méteres szélessége ugyanis inkább a Renault Twingo méretosztályába sorolja be, mint hogy a Dacia Sandero-val kelljen egy kategóriában emlegetni. Ezzel nem csak az első elektromos Dacia született meg, hanem egyben az eddigi legkisebb is.

hirdetés

Mindez szép és jó, csak éppen semmit nem érne kedvező árazás nélkül! Márpedig a Dacia ezen a téren durrantott igazán nagyot, ugyanis a Spring a piac legolcsóbbja, egész pontosan nálunk 3,99 millió forintért zsákolható be. Vagyis csak volt ennyiért elvihető, ugyanis a kedvezményes 6,5 millió forintos bevezető ár csak az első 100 megrendelőre vonatkozott Magyarországon, amihez az állami támogatást is elnyerve már ki is jön az éppen 4 millió forintos összeg. Csak az a baj, hogy a nálunk kiírt 100 darabos előrendelési kvótát 4 óra alatt merítették ki a vásárlók, míg az állami támogatásra kiírt keret pár hete alig egy nap alatt fogyott el. Az olcsó villanyautót jelen formában megszerezni tehát felért egy lottónyereménnyel, nem is kicsivel, mivel két ponton is nagyon gyorsnak kellett lennie a sikerhez a lelkes vásárlónak.

A hivatalos listaár és a felszereltségi lista 2021 elején várható, azaz hivatalosan nem forgalmazzák még az elektromos Daciát, csupán nálunk kezdték el idő előtt felvenni a megrendeléseket az állami támogatás határideje miatt. Ez egyben azt is jelenti, hogy akik most be tudtak fizetni, azok sem kapják meg az autójukat 2021 előtt, hiszen a gyártó bevárja a többi országból érkező megrendeléseket is majd és azután kezdődnek meg a kiszállítások.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button