______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Golf áramlat, avagy GTI, GTD vagy esetleg a GTE a nyerő?

hirdetés

A Golf nyolcadik generációja alig mutatkozott be, máris itt vannak a hozzá tartozó sportos változatok. A bőség zavarával kell megküzdenie a vásárlóknak.

 

Az új Golf bemutatkozása után pár héttel már meg is érkeztek a sportosabb változatok. Nem fogták vissza magukat a németek, gyakorlatilag mindenki találhat neki tetsző alternatívát a palettán.

Az nem is kérdéses, hogy a sort az új GTI nyitja meg, melynek kétliteres turbós motorja 245 lóerőt képes leadni. Ez a teljesítmény egy generációval ezelőtt csak az erősen feláras performance csomag részeként vált elérhetővé, akár csak az önzáró differenciálmű és a megerősített fékrendszer. Mostantól ez mind az alapfelszereltség része. Ami továbbra is feláras, az a DSG automata váltó, mely ugyan sokak szerint nem egyeztethető össze az élményautózással, viszont a gyári adatok szerint gyorsabb és biztosabb váltás érhető el vele, mint a manuális szerkezettel.

hirdetés

Talán pont ennek köszönhető, hogy a dízel GTD variáns már alapból automata váltóval érkezik meg, manuális lehetőség abszolút nincs a megrendelésnél. Van viszont egy 2 literes gázolajos egység, mely 200 lóerőt képes leadni 400 Nm nyomaték mellett.

Persze, ma már nem létezhet egy modell sem hibrid változatok nélkül, így a teljesítményorientált palettára is felkerült egy ilyen szereplő. Ez a GTE, melybe egy 1,4 literes turbós benzines egységhez társított elektromos motor került, a rendszer összteljesítménye pedig 245 lóerő. Természetesen tisztán elektromosan, hangtalanul is lehet suhanni vele, akár 130 kilométeres óránkénti sebességgel is, ám ekkor nem garantálják a németek a WLTP szabvánnyal mért nyugodt tempós 60 kilométeres hatótávot.

hirdetés

A későbbiekben még tovább bővül a sport Golf kínálat, ugyanis már év végén bemutatkozik az új GTI TCR verzió, mely most már 296 lóerős, illetve valamikor jövőre érkezik meg az R változat is, melyről egyelőre annyit lehet tudni, hogy bőven 300 lóerőt lesz képes az aszfaltra küldeni összkerék meghajtás mellett.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button