Golf áramlat, avagy GTI, GTD vagy esetleg a GTE a nyerő?
A Golf nyolcadik generációja alig mutatkozott be, máris itt vannak a hozzá tartozó sportos változatok. A bőség zavarával kell megküzdenie a vásárlóknak.
Az új Golf bemutatkozása után pár héttel már meg is érkeztek a sportosabb változatok. Nem fogták vissza magukat a németek, gyakorlatilag mindenki találhat neki tetsző alternatívát a palettán.
Az nem is kérdéses, hogy a sort az új GTI nyitja meg, melynek kétliteres turbós motorja 245 lóerőt képes leadni. Ez a teljesítmény egy generációval ezelőtt csak az erősen feláras performance csomag részeként vált elérhetővé, akár csak az önzáró differenciálmű és a megerősített fékrendszer. Mostantól ez mind az alapfelszereltség része. Ami továbbra is feláras, az a DSG automata váltó, mely ugyan sokak szerint nem egyeztethető össze az élményautózással, viszont a gyári adatok szerint gyorsabb és biztosabb váltás érhető el vele, mint a manuális szerkezettel.
Talán pont ennek köszönhető, hogy a dízel GTD variáns már alapból automata váltóval érkezik meg, manuális lehetőség abszolút nincs a megrendelésnél. Van viszont egy 2 literes gázolajos egység, mely 200 lóerőt képes leadni 400 Nm nyomaték mellett.
Persze, ma már nem létezhet egy modell sem hibrid változatok nélkül, így a teljesítményorientált palettára is felkerült egy ilyen szereplő. Ez a GTE, melybe egy 1,4 literes turbós benzines egységhez társított elektromos motor került, a rendszer összteljesítménye pedig 245 lóerő. Természetesen tisztán elektromosan, hangtalanul is lehet suhanni vele, akár 130 kilométeres óránkénti sebességgel is, ám ekkor nem garantálják a németek a WLTP szabvánnyal mért nyugodt tempós 60 kilométeres hatótávot.
A későbbiekben még tovább bővül a sport Golf kínálat, ugyanis már év végén bemutatkozik az új GTI TCR verzió, mely most már 296 lóerős, illetve valamikor jövőre érkezik meg az R változat is, melyről egyelőre annyit lehet tudni, hogy bőven 300 lóerőt lesz képes az aszfaltra küldeni összkerék meghajtás mellett.