Autós Hírek

Felfrissült az európai Jeep Renegade

Mondhatni, hogy a modellciklusát már bőven kiszolgálta, de a Jeep mégsem engedi még el a Renegade jelenlegi generációjának a kezét. Egy kis technológiai frissítéssel küldik vissza a vásárlókért folyó harcba a most már 10 éves konstrukciót.

 

A Jeep Renegade jelenleg is futó, BU kódnévvel ellátott generációja még 2014-ben debütált, azaz bőven megfutotta már az autóiparban jelenleg megfigyelhető szokásos modellciklust. Még akkor is egy kimondottan öreg modellnek számít, ha 2018-ban egy drasztikus korszerűsítésnek vetették alá, majd bizonyos piacokon 2022-ben ismét hozzányúltak. Most pedig ismét érkezett egy frissítés kimondottan az európai vásárlóknak, azaz még közel sem szeretné a gyártó elengedni a B-SUV szegmensben mozgolódó hibridjét.

Mik a mostani változások? Külső tekintetében elenyésző a módosítás, hiszen még mindig fiatalos a Renegade formavilága, a belső viszont néhány ponton látványosan átalakult. Először is, most már mi is digitális műszeregységet kapunk (ez 2022-ben már megjelent például a latin-amerikai piacon), mely természetese valamilyen mértékben konfigurálható is.

Látványosabb újítás, hogy az eddigi, mai szemmel már igencsak kicsinek számító infotainment kijelzőt is egy nagyobbra cserélték. A 10,1 colos megoldás ugyan kelthet egy kis utólagos hatást, hiszen a műszerfal anno nem egy ekkora kijelzőre lett kialakítva, de mindenképpen jó hír, hogy a gyáriak elmondása szerint egy kimondottan gyors rendszerről van szó.

Ötször gyorsabban képes reagálni a parancsokra, utat tervezni vagy éppen kirajzolni a kért információt, mint amit eddig használhattunk az autóban. Mindezek mellett a Renegade most már képes felhőalapú frissítéseket fogadni és támogatja a vezeték nélküli Android Auto vagy Apple CarPlay csatlakozásokat is.

Megváltozott maga a kormány is, melynek nem csak a középrészét rajzolták át, hanem a gombok elhelyezkedését is átgondolták a kényelmesebb használat érdekében. Fejlődés még, hogy USB csatlakozási lehetőségekből is több van. A hajtásláncokat is optimalizálták a gyáriak, aminek köszönhetően nagyjából 5 százalékkal lett takarékosabb a sima és a konnektoros hibrid hajtás is.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button