______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Elektromos Mini lesz a biztonsági autó idén a Formula E-ben

hirdetés

A BMW i8 ideje lejárt, viszont továbbra is a BMW csoport adja a Formula E kiszolgáló autóit. Így lehet, hogy idén már a Mini legújabb elektromosát, a Cooper SE-t kergetik majd a villanyos versenyautók a szezon hátrelévő részében.

 

Amióta elindult a Formula E széria, a BMW csoport adja a kiszolgáló autókat a futamokhoz. Ez olyan privilégium, mint hogy a Forma 1-ben a Mercedes (illetve a vele szoros kapcsolatban álló Aston Martin) küldhet csak pályára kocsit a mezőny felvezetésére. Így történhetett, hogy mára már teljesen megszokott látvány a spéci BMW i8 a villanyos futamokon.

A BMW viszont időközben nyugdíjazta a hibrid sportkocsiját, így nincs értelme továbbra is azt szerepeltetni nagy nyilvánosság előtt, ezért elérkezett a csere ideje. Mostantól tehát egy másik járgánynak kell ellátnia a feladatokat, természetesen szintén tisztán elektromos hajtással.

hirdetés

Mostanra már akad szép számmal választék a BMW palettáján is eme nemes feladathoz, ám érthető módon a cégcsoport inkább a pár éven belül teljesen villanyos palettára átálló Mini márkának adja a marketing értéket, így idén a hátralévő futamokon már a Cooper SE átalakított változatát, a Pacesetter-t küldik a pályára.

A Pacesetter a JCW műhely közreműködésével lett megalkotva, így szép számban találhatunk rajta John Cooper Works jellegzetességnek számító stíluselemeket is. A leglátványosabb pontja a különlegességnek viszont a felni kialakítása, melyet narancssárga-fekete dizájnnal láttak el.

hirdetés

A kocsi belsejét amennyire csak lehet kikönnyítették, így sikerült 1230 kilóra csökkenteni az önsúlyt. A technika viszont maradt úgy, ahogyan azt a Cooper SE-ben is megismerhettük, azaz a meghajtásról a 184 lóerős elektromos motor gondoskodik, mely a most ismertetett specifikációkkal 6,7 másodperces 100-as sprintre elegendő. A futóművet viszont alaposan a feladathoz igazították a gyáriak, így a JCW GP négydugattyús féknyergei gondoskodnak a megfelelő mértékű lassulásról, a kellő tapadást pedig a 10 milliméterrel megnövelt nyomtáv és a versenyautózás világából átemelt lengéscsillapítás garantálja.

A Pacesetter a gyáriak elmondása szerint jelenlegi formájában nem kerül értékesítésre, de arra pont alkalmas a létezése, hogy a Mini bemutassa: az elektromos korszakban is lesz létjogosultsága a JCW részleg munkájának.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button