Egyre nagyobb a botrány a Nikola elektromos kamionja körül
Bár nemrég a GM zsíros részesedést szerzett a Nikola startup cégben, sajnos úgy tűnik, hogy nem minden kerek az elektromos-üzemanyagcellás álmokat dédelgető társaság körül.
Óriási ígéretekkel és még nagyobb álmokkal lépett be a köztudatba a Nikola cég, mely nem mást tűzött ki célnak maga elé, mint hogy megszorongassa a Teslát. Alig pár hete erre alaposan meg is nőtt látszólag az esély, amikor a General Motors bevásárolta magát a cégbe, most viszont egyre több turpisság derül ki az eddig állított dolgokkal kapcsolatban.
Főleg a Nikola One névre keresztelt teherautó környékén dagad a botrány. A már évek óta promózott hidrogéncellás-elektromos vontató kedvcsináló videóiról ugyanis nemrég kiderült, hogy azokat a felvételeket, ahol mozgásban láthatjuk, egy lejtős szakaszon vették fel. Miért? Mert nagyon úgy tűnik, hogy az ígéretek ellenére még közel sincs kész a csoda hajtásláncuk.
Ami még egy lapáttal tesz a dologra, hogy a Financial Times értesülései szerint még a Nikola One dizájnja sem saját, azt a cég éléről előző héten a botrányok sora miatt távozó Trevor Milton vásárolta meg 2015-ben egy bizonyos Adriano Mudritól, aki nem mellesleg a Rimac vezető dizájnere.
“Meglehetősen gyakori harmadik féltől terveket liszenszelni a fejlesztési folyamat során, és bár a korai terveket valóban Adriano Mutitól vásároltuk, de nem volt a dizájner csapat tagja és a Nikola One végső kialakítása is markánsan különbözik az eredetitől.”- reagált a felmerült vádakra a Nikola, aki nemrég még a Tesla elleni pereskedéssel volt elfoglalva azt állítva, hogy Elon Musk cége egyszerűen lemásolta a formatervüket a saját elektromos teherautó koncepciójával.
Egyre nehezebb helyzetbe kerül tehát a startup vállalkozás, akinek még a GM elemzőit is sikerült felültetniük. A szavahihetőségüket most már talán csak úgy szerezhetik vissza, ha tényleg letesznek valami kézzel foghatót az asztalra az ígéretek helyett. Hajár, mi szurkolunk!