______________________________________________________________
hirdetés
Autós HírekFlotta

CÉGES AUTÓ KÖRKÉP

hirdetés

Egyre nehezebb jó készletes, készletre érkező, gyártás alatt lévő – vagy egyéb szinonimával illetett járművet találni, aminek a három fő paraméteréből legalább kettő fix: a gyártás ideje, a felszereltsége vagy az ára. Az EuroFleet – MHC Mobility értékesítői (bár inkább most már beszerzői) csapatával mégis megpróbáltuk összeszedni, melyek a változó körülmények ellenére elérhető modellek Magyarországon.

A készletes átverés?

Nálunk semmi esetre sem. Amíg bőség volt a piacon, addig jellemzően a szalonokban bentragadt példányok kapták a “készletes” matricát, legtöbbször negatív vagy kompromisszumos jelzőként. Mi az EuroFleet – MHC Mobility-nél azonban mindig tudatosan készletezünk a legjobb ár-érték és műszaki-kényelmi szempontok alapján jó flotta modellekből. Jelen időszakban pedig a készletes általában a legjobb választás, hiszen már fix az ára, fix a felszereltsége és az átadás időzítése is tervezhető: pár héten belül lezajlik a flotta átadása.

Ahány márka, annyi stratégia

Az elmúlt 2-3 év történései minden márkát új, akár többször is iránytváltó gyártási stratégiára kényszerítették. A legtöbb márka a bőséges modell palettáját drasztikusan leszűkítve rákoncentrál(t) egy számára legmagasabb jövedelmezőséggel kecsegtető szegmensre, amelyet importőri, kereskedői pletykák és a tényleges elérhetőség megerősít. A Mercedes-Benz például nyilvánosan ki is jelentette, hogy az ICE motorizáltságú C-osztály méret alatti járművektől záros időn belül búcsúzik.

hirdetés

Kiskategória

A kiskategória gyakorlatilag megszűnt létezni, alig gyártják – mert a megnövekedett költségek és az anyaghiányos időszak miatt inkább nagyobb értékű (és nagyobb profittal rendelkező) járművekbe építik az alkatrészeket. Az sem segített ennek a csoportnak, hogy a CO2 büntetés összege ugyanakkora, mint egy nagy autóé, így az árkülönbség a “Polo” és “Golf” kategória között értéktartással együtt számítva gyakorlatilag eltűnt.

Középkategória

A legnépszerűbb osztály, ár-érték arányban itt létezik a legtöbb megoldás, csak a motorizáltság kapcsán van nagy hiány, mégpedig a dízelből. Igen elindult az elektrifikációs átállás, de még mindig vannak olyan felhasználók, akik számára a dízel a legköltséghatékonyabb megoldás, hiába a plug-in verzió, ha nem tudják otthon tölteni a munkavállalók.

hirdetés

KIA Ceed 1.5 T-GDI benzin 160 LE
Az 1.5-ös benzinmotor 160 lóerővel megfelelően mozgatja a járművet. Ennél gyengébb, kisebb (100 v 120LE) motorokat csak a kompakt Ceed-hez ajánljuk, amennyiben rövid távokra használjuk a járművünket.

Kia Sportage 1.5 T-GDI benzin 160 LE
Az európai autóeladások fele a SUV – városi dzsipp – kategoriájából kerül ki. Így nem véletlen az új Sportage népszerűsége sem. A SUV forma magával hozza a magasabb szerviz és üzemanyag költségeket is, amit feltűnő megjelenés és az opcionális 4×4 kerék meghajtás praktikussága tud ellensúlyozni, amennyiben ezt a vállalat vezetőség beszámítja.

Toyota Corolla
A Toyota hibrid rendszere 1997-óta van a piacon, stabilan, kiszámíthatóan üzemel, nagy alkatrész költségek nélkül viszont a szerviz intervalluma 15e km/1év, szemben az újkori autók 20-30e km/2év-es ciklusaival. A Corollában lévő 1.8-as vagy 2.0-ás teljesítményével már “lehet előzni is”, de valóban megszokást igényel a hibrid vezetésre való átállás. Dízeles fogyasztás érhető el vele, ha a dinamizmusból egy picit visszaveszünk.

Többiek? Olyan flotta típus, ami gyorsan és jó ár-érték arányban elérhető nem nagyon van más. Az Octavia gyártási ideje akár egy évnél is hosszabb, az Opel Astra új kiadása most indul útjára, de nagyon várjuk belőle a kombit.

Felső kategória

A kis kategóriánál említett gyártói profit-hatékonyság növelés kapcsán talán itt a legnagyobb a választék, csak a havi költségkeret szab határt. Amennyiben tudunk otthon tölteni, úgy a PHEV és a BEV járművek is szóba jöhetnek, hiszen a 164 LE feletti cégautóadó 2022. december 31-ig biztosan 41.000,-Ft havonta, amit zöldrendszámos (plug-in vagy teljesen elektromos) autók esetén megspórolhatunk.

Ford Kuga
A Ford Kuga elérhető mild-hibrid benzines, öntöltős hibrid benzines és plug-in benzines verzióban is – így minden felhasználói profil talál magának megfelelő motorizáltságot. A fullhibrid verzió Toyota génekkel rendelkezik, a plug-in és a mild-hibrid eddigi tapasztalatok alapján megfelelően teljesít, hiszen az 1.5-ös benzinmotor már több éve a piacon van. Méretileg 4 embernek megfelelő, a csomagtér is számottevő, a formája pedig sok embert rabul ejt. Változó motorizáltsággal, de a Ford folyamatosan szállít Kugákat Magyarországra.

Volkswagen Passat
Sokáig a Skoda Superb leuralta vagy legalábbis erősen konkurált a Passat-tal, de most érdemes újra a modell felé tekinteni. Mi azt tapasztaljuk, hogy egyre többször van olyan helyzet, amikor kedvezőbben és gyorsabban elérhető a Passat, és van még belőle dízel is. Titkos tipp.

Mercedes-Benz C-osztály és E-osztály
A hagyományos limuzin vagy kombi formát szeretőknek a C és E-osztály is megfelelő választás lehet. Ütemezett szállítás készletről elérhető modellek, számos felszereltség- és motorizáltság variáció a mild-hibridtől kezdve egészen a plug-in dízelig. Ha egy Mercedes-Benz-re esik választásunk, azt sosem kell megmagyaráznunk.

Új Mercedes-Benz GLC
A GLC a prémium szegmens legtöbbet eladott SUV-ja kategóriáján belül. Az új GLC augusztustól rendelhető, amely már az új MBUX kijelzőrendszert kapta, bel- és csomagtere nőtt, motorizáltságból pedig a bevált 2000cm3-es mild-hibrid benzin / dízel kerül gyártósorra. Sőt az EuroFleet előre rendelt kontingenséből több darab már idén átvehető. A plug-in verzióra legalább januárig kell várni.

Furgon? Válaszd a Master-t!

Oda sodort minket az autógyártási világ, hogy Renault-t kellett vennünk – mondta tréfásan egyik nagy ügyfelünk ügyvezetője, és valóban. A Masternek cikkünk írásakor van árlistája, és ütemezetten érkeznek be a példányok. Ár-érték arányban megfelelő bérleti díjjal győzi le a versenytársakat, akiknél sokszor a túlzóan magas ár és a hosszú szállítási határidő a hátráltató tényező. Az üzemeltetés pedig legyen az EuroFleet – MHC Mobility dolga, a mobilitás biztosított lesz – ígérjük.

szerző: EuroFleet

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button