Autós Hírek

Az év eleji megtorpanás után padlóig nyomja a gázpedált a Suzuki

Bár az év első felében úgy tűnt, hogy elúszni látszik a Suzuki piacvezető helye Magyarországon, a korlátozások feloldása után olyan gyorsulásba kezdtek, hogy a meccs még közel sincs lejátszva.

 

A koronavírus helyzet az év első felében alapjaiban írta át az élet minden területét, amiből persze az autóipar sem maradhatott ki. Szinte mindenki vesztett a dolgokon, van aki nagyon, mások pedig kevésbé. A Suzuki például elég látványos satuféket nyomott, de csak azért, hogy a korlátozások feloldása után csikorgó kerekekkel vegye üldözőbe az egyre inkább távolodni látszó élbolyt.

“A májusban értékesített 697 új Suzukihoz képest júniusban ez a szám már megduplázódott és azóta is növekszik. A hazánkban gyártott két sikertermék augusztusban vezette az eladásokat. Vitarából 755, míg SX4-SCROSS-ból 634 darab került forgalomba ebben a hónapban. Az éves értékesítés tekintetében a Vitara 3610 darabbal uralja a piacot, a SX4-SCROSS pedig a 4. helyen áll 2769 darabbal. A Suzuki két kisautója, a Swift és az Ignis is elnyerte a hazai vásárlók tetszését, előbbiből 744 darabot, utóbbiból 379 darabot értékesítettek az év során.”- olvasható a Magyar Suzuki Zrt. online közleményében.

A megugró értékesítések azt eredményezték, hogy a Suzuki egész megközelítette a jelenleg nálunk piacvezető Toyotát, ráadásul annyira, hogy a jelenlegi 9,7 százalékos piaci részesedésnek köszönhetően már csak 0,38 százaléknyi értékesítési különbség van a két japán gyártó között. Ha a lendület nem fogy el, év végére visszamászhat a magyar érdekeltségű márka az első helyre, ami óriási bravúrnak számítana az év eleji eredmények tükrében.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button