Az eddigi leggyorsabb Ghibli lesz egyben az utolsó V8-as Maserati is
A Maserati palettát egy ideje meghatározza már a V8-as erőforrás használata. Ennek azonban nemsokára vége, így az olaszok készítettek egy méltó búcsúmodellt is. Ez a Ghibli 334 Ultima, mely egyben a valaha készült leggyorsabb, belsőégésű motorral szerelt szedán.
Ha Maserati, akkor minimum a V8-as változatok ugranak be az embereknek. Ez azonban nemsokára változni fog, az olasz gyártó ugyanis száműzi a kínálatból a nyolchengeres erőforrást. Persze, ezt nem lehet csak úgy egyik napról a másikra megtenni, így először egy méltó búcsúmodellt mutatnak be az olaszok.
Ez lesz a Ghibli 334 Ultima, melyet a Goodwood Festival of Speed keretein belül mutatnak be és nemes egyszerűséggel az eddigi leggyorsabb, belsőégésű motorral szerelt szedánként hivatkoznak rá a gyáriak. Értelemszerűen az elnevezésben a végsebesség van megjelölve, azaz az ünnepi Ghibli akár 334 kilométeres óránkénti sebességgel is képes lesz repeszteni, ami 8 km/órával több, mint amit a Ghibli Trofeo képes felmutatni.
Ennek eléréséhez nem csak az 572 lovas duplaturbós V8-as megléte kellett, hanem a gyáriak finomítottak egy picit az aerodinamikán is. Újak például a karbonszálas légterelők és a 21 colos felnik. A Scià di Persia kék fényezés a legendás 5000 GT “Shah of Persia” kivitel előtt tiszteleg, míg a barna-fekete bőrözéssel ellátott belső egyszerre elegáns és sportos, akárcsak a Ghibli önmaga. Azt egyelőre nem árulták el, hogy hány példányt készítenek el belőle, de szinte adná magát egy 334 példányos széria.