Gábor egy 2008-as Audi A4-es tulajdonosa, mely 3 literes V6-os dízel motorral van szerelve. Alapvetően a kocsi most problémáktól mentes, de érthető módon, kedves olvasónk szeretné is, hogy ez így maradjon. Göbi pedig segít, hogy mire kell figyelni a későbbiekben.
Egy 15 éves Audi még nem nevezhető borzasztóan öregnek, de természetesen már a fiatal autó kategóriába sem fér bele. Ilyenkor az ember már elkezd foglalkozni a várható problémákkal és kiadásokkal is, illetve nagy figyelmet szentel az állagmegőrzésre is. Gábor is szeretné, ha a 3.0 V6 TDI A4-es továbbra is problémamentes maradjon, ezért néhány tanács erejéig megszólította a Speedzone egyik dízel szakiját.
“Sziasztok speedzonosok!
Király a műsorotok!
Göbi, Mint audi rajongó tőled szeretnék tanácsokat kérni. Audi A4 B8 tulaj vagyok, az autó 2008.12. Havi gyártású, 3.0 v6 tdi 176 KW ( CCW )
Mikre érdemes figyelni ennél a motornál? Megelőző karbantartás, ilyenekre gondolok. Ennél a motornál az olajszivattyúhoz 6 szög tengely van beépítve?
Az autó rendben van, szépen jár, szeretem nagyon. 🙂
Köszönöm válaszod előre is!
Üdvözlettel, Csitàri Gàbor”
Göbi szerencsére képben van az érintett motorral kapcsolatban, így készséggel áll a kérdező rendelkezésére egy kis elemzéssel.
Kedves Gábor!
Ez az első generációs 3.0 V6 TDI nagyon jó motor. Nagyon erős a hengertömb, az egész forgattyús mechanizmus erősen túl van méretezve, ami a mai motoroknál már nem megszokott.
A legnagyobb hibája, hogy a visszatekert órák miatt a tulajdonosok nincsenek képben a futásteljesítménnyel, és egy új autónak vagy keveset futott autónak tekintik és úgy is tartják karban, pedig 300 ezer felett azért már jobban kell ezekre figyelni.
Az olajpumpa nem problémás, az a 2.0 pd tdi volt, ennél a motornál nem ilyen megoldású.
A lényeg vezérműlánc és feszítőjének a jó állapota, a motor hűtőkörének a megfelelő állapota, valamint a szűrők cseréje kiemelten fontos, legfőképpen a gázolaj szűrőé. Fontos, hogy csak minőségi szűrőket használj, amelyek szűrési küszöbe megfelelő, anyaguk elég erős és tartós, így a szűrés hatásfoka mindvégig azonos marad.
300 ezer km felett az injektorokat is érdemes bevizsgáltatni, kiszerelni, stb.
Ezzel a típussal sokan foglalkoznak, jól ismerik ezeket a motorokat, én azt csinálnám, hogy elvinném egy értő műhelybe (direkt nem mondok konkrétumot, nem akarok senkit reklámozni), nézzék át, csináltass egy állapotfelmérést és kérj javaslatot, hogy ők mit javasolnak. Lehet, hogy csak a jó és időben cserélt olajat, szűrőkat javasolaják, lehet, hogy már jobban rá kell nézni pl. az üzemanyagrendszer elemeire.
Soha ne felejtsd el, egy időben végzett, kopott alkatrész cseréje sokkal olcsóbb, mint a szétforgácsolódott, megállt alkatrész (és autó) javítása, és minden járulékos dolog kijavítása.