Autós Hírek

Amikor a kicsi igazán sokra megy

Nem minden reklám a fantázia szüleménye, ám ettől még lehet fantasztikus a hatás. Mint például, amikor a BMW megmutatta hogyan járult hozzá egy picike autó sok ember szabadságához. Ez az Isetta, és a kettéosztott Berlin története.

 

Az autós reklámok általában vidám és pörgős jelenetekkel, kitalált sztorikkal vezetik rá az embereket, hogy nekik igenis kell egy-egy ilyen modell. Aztán vannak a nagy múltú márkák, akik inkább az igaz történetekre, a történelmi pillanatokra helyezik a hangsúlyt alkalomadtán. Ráadásul ehhez a módszerhez nem feltétlenül kellenek a méregdrága monstrumok, hiszen a kicsi sokszor többre hivatott, mint amit kinézel belőle.

Itt van például a parányi BMW Isetta és a kettéosztott Berlin története. Egy autószerelő, Klaus-Günter Jacobi ugyanis 1964-ben sikeresen átalakított úgy egy ilyen kisautót, hogy azzal nem túl kényelmesen, de ki lehessen menekíteni embereket az NDK karmaiból. A szerelő összesen kilencszer ment át úgy a határon, hogy a zseniálisan kialakított rekeszben egy ember húzta meg magát. Az életét kockáztatta másokért és szerencsére egyszer sem bukott le. Így történt, hogy a nevetséges méretekkel rendelkező autó egy óriási elmével közösen a szabadság jelképévé, és a történelem részévé vált.

Egy ilyen kis reklámfilm valahogy jobban megérinti az ember lelkét, mint bármilyen szuperhősös vagy csillogó-villogó alkotás. Szép volt BMW.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button