Autós Hírek

Audi A4 2.0 TFSI rövid távokra? Kérdezz-Felelek Extra

Norbert egy A4-es Audi beszerzését tervezi. Keveset szokott autózni, így a dízel verziók szóba sem kerültek nála. A kétliteres TFSI lehet a megoldás. Pista mondja el, hogy mire kell figyelni.

 

Ha valaki sokat autópályázik, akkor egyértelmű a dízel a legjobb alternatíva. Kisebb utakra viszont értelemszerűen a benzines motor a megoldás, még a Volkswagen csoport termékeinél is.

“Sziasztok!

Jövőre tervezek autót váltani és egy 2013-2016 közötti A4-es Audi-t tervezek beszerezni, a 80000 km alatt futott kategóriából, automata S-tronic váltóval. Bár mindenki a 2.0 TDI-t ajánlja, de én túlnyomórészt a városban használnám az autót rövid távokon, egy év alatt még nem nagyon mentem 8000 km-nél többet.

A kérdésem az lenne, hogy így is kerüljem el a 2.0 TFSI-t, hogy egy igazolhatóan keveset futott példányt vennék és nem is taposnám rendszeresen, vagy így bevallható?

Illetve VW csoportból milyen motorok vannak ebből az évjáratból, amik a legjobban tolerálják a rendszeresen hidegen használatot rövid távokon, van-e ilyen vagy felejtsem el a VW csoportos autókat városi használatra?

Tisztelettel és köszönettel a kiváló tartalmakért,

Denich Norbert”

Nézzük akkor, hogy mivel kell számolni a kérdező által leírt felhasználási mód mellett, illetve egyáltalán érdemes-e tényleg egy kétliteres TFSI-ben gondolkodnia.

Szia Norbi!

Igen is, meg nem is. Tudom, ez nem sokat segít, szerencsére van a 2.0TFSI-ből olyan, ami már mentes a túlzott olajfogyasztástól- és kokszosodástól is.
Nagyon nem mindegy, melyik változatot veszed. Az EA888 jelű motorok kétliteres változatának négy generációja forog a piacon, ezek a következők:

EA888/1 motorkódjai: CAWA, CAWB, CBFA, CCTA, CCTB

EA888/2 motorkódjai: CCZA, CCZB, CCZC, CCZD, CDNB

EA888/3 motorkódjai: CHHA, CHHB, CXDA, CHHC, CWZA, CXCA, CXCB, CNCB, CNCD, CNCE, CJXA, CJXC, CJXE, CJXG, CJXH, CYFB, CULB, CULC, CPLA, CPPA

EA888/3b motorkódjai: CZPA, CZPB, DKZA, DGUA, CVLA, CVKB, DNUA, CYRA, CYRB, CYRC, CYMC

Nem kell megijedni, ez az összes kétliteres kódja, az eltérő karakterek a generációkon belül a kereszt- illetve hosszmotoros beépítést és a teljesítményszintet, apróbb eltéréseket jelentik.

Ami téged érdekeljen, az a 3 illetve 3b generációs kétliteres TFSI, amely már direkt- és szívócső-befecskendezést is kapott, illetve alap lett az AVS-rendszer (Audi Valvelift System). A 3b-nél már leginkább csak a fogyasztácsökkentés volt a célja egy imitált Miller-ciklussal, amelyet a szelepvezérlés módosításával értek el.

A lényeg, hogy a hosszmotoros A4-esnél a 3 illetve 3b motorkódosokat keresd, nem lesz könnyű. Ezekkel van a legkevesebb gond, a 888/2 talán a leggyengébb láncszem. Ugyanúgy kokszosodik, mint az első generációs (100 ezrenként kérni fogja a takarítást), rendetlenkednek a gyújtótrafók, a nagynyomású üzemanyagszivattyú is tud zűrös lenni, lánc, vízpumpa, vezérlés…egyszóval sok.

Menj rá a harmadik generációra, ha módodban áll és ne feledd: használtautót veszel, MINDIG van benne lutri. De ha törődsz vele és néha kikormolod, rendszeresen cserélsz olajat, akkor jó lesz.
Üdv
Pista

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button