Autós Hírek

A Tata miatt nem lett Safari a terepes Porsche 911 elnevezése

A Porsche Dakar elnevezéssel mutatta be az emelt hasmagasságú 911-est. A fejlesztés kezdeti stádiumában azonban teljesen más volt a németek elképzelése a modell nevét illetően.

 

Mi is beszámoltunk róla korábban, hogy a Porsche a 911-es emelt hasmagasságú változatával komoly szándékokkal bír, közel sem egy kisszériás, rövid élettartamú sportkocsi átiratként gondolnak rá. Az is biztos, hogy nem egy összecsapott termékről van szó, hiszen ahogyan arról Thomas Krickelberg, a project igazgatója nyilatkozott, maga a fejlesztés már 2012-ben elkezdődött.

Igen ám, de ekkor még nem 911 Dakar néven emlegették az autót, hanem teljesen más volt az elképzelés. A márka ralis sikereire utalva egyértelműen azt szerették volna, ha a Safari felirat lenne olvasható a kocsi hátulján. Na de akkor miért nem az lett a véglege elnevezés? Azért, mert a Safari az indiai Tata levédett márkaneve, melyet egy közepes méretű SUV birtokol már 1998-óta.

Persze, a németek nem adták fel ilyen könnyen és Krickelberg elmondása szerint személyesen látogatták meg a Tata főhadiszállását, hogy tárgyaljanak a Safari név jövőjéről. “Beszéltünk velük, de ők sehogy sem akarták megadni az engedélyt az elnevezés használatához. Ez volt az A terv, így át is váltottunk a B-re, azaz a Dakar kapott jóváhagyást”.

Fontos kiemelni, hogy a Dakar is egy levédett márkanév, mégpedig a neves, több országot átölelő verseny szervezőjének, az Amaury Sport Organizationnek a tulajdonát képezi. Természetesen náluk is megjelent a Porsche delegáció engedélyt kérni. Szerencsére ez már könnyen ment, némi összegért cserébe belementek a szervezők a dologba, majd azonnal egymás kezébe csaptak a felek.

 

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button