Autós Hírek

1600 kilométeres elektromos hatótávval kecsegtet az Aptera futurisztikus járgánya

Nem teljesen új sztori, hogy egy minden eddiginél áramvonalasabb elektromos autón dolgozik az Aptera, de a kis startup cég most ért el oda, hogy kézzel fogható is legyen a munkája eredménye. 1600 kilométeres hatótávot ígérnek a legkomolyabb változathoz.

 

Az Aptera neve először nagyjából 10 évvel ezelőtt merült fel elektromos autó ügyben, ám az amerikai startup vállalkozásnak aztán anyagi megfontolásból hamar le kellett állnia. Az elmúlt években viszont újra elővették a régi terveket, amit aztán némi modernizálás után meg is valósítottak. Itt van a háromkerekű és ugyan ennyi személyes közlekedő megoldásuk, mely minden eddiginél hatásosabban használja ki a villanyos hajtás adta lehetőségeket.

Na de mitől különleges a szóban forgó járgány? Például abban, hogy a gyáriak nem kevesebb, mint 1600 kilométeres elektromos hatótávot ígérnek hozzá, már amennyiben a legnagyobb, 100 kWh-s akkumulátor csomaggal rendeljük meg a saját példányunkat.

Persze, az akkumulátor nem elég ehhez a teljesítményhez, hiszen tele van már az elektromos autók világa 100 kWh-s csomagokkal szerelt modellekkel, amij ennek a felét sem tudják felmutatni hatótávban. És itt jön képbe az Aptera járgányának különleges kiképzése!

Először is a karosszéria csupán három fő darabból áll össze, aminek köszönhetően csupán 900 kilogrammos tömeggel rendelkezik, aztán ha ehhez hozzá vesszük még a parádés 0,13-as légellenállási tényezőt (az eddig legjobbnak mondot Lucid Air 0,21-es értékkel rendelkezik) és a csupán három kerék gördülési ellenállását, már nem is olyan hihetetlen a gyártó által megadott adat!

Az újdonság ráadásul kétféle teljesítménnyel kérhető hajtásmódtól függően. A kizárólag csak az első két kereket elektronikusan mozgató változat 135 lóerőt képes leadni, míg a három meghajtott kerékkel bíró, lényegében összkerekes kivitel már 200 lóerőt képes a sofőr szolgálatába állítani igény esetén.

Nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy az Aptera autóját napelemekkel is rendelkezik, aminek köszönhetően jobb időjárás esetén akár 70 kilométernyi hatótávot is képes visszaszerezni teljesen ingyen a rendszer. Ez egyben azt is jelenti, hogy átlagos városi felhasználás mellett gyakorlatilag töltőt sem kell vadászni vele, csupán arra kell vigyázni, hogy parkoláskor lehetőleg napos helyen hagyjuk a járgányunkat.

Futurisztikus hatással bír a dolog, de a jövő már kézzel fogható és meg is rendelhető ebben az esetben. A legolcsóbb, 25 kWh-s akkumulátorral szerelt és kizárólag elől hajtó változat ára 26 ezer dollár környékére tehető, míg a “fullos” kivitelért már minimum 46 ezer dollárt, azaz nagyjából 13 millió forintot kell letenni az asztalra.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button