Végleg nyugdíjba megy a Volkswagen Sharan és vele együtt a Seat Alhambra is
Már tíz éve jelen van a piacon a Volkswagen Sharan mostani generációja, így érthető, hogy elkezdett a jövőjén gondolkodni a Volkswagen. Kiderült, hogy nincs értelme palettán tartani, ami természetesen a Seat Alhambra sorsát is megpecsételte.
A piac úgy változik, ahogyan a kereslet, így nem igazán szabad meglepődni azon, hogy a trendek egyes modelleket felemelnek, míg másokat nemes egyszerűséggel megölnek. Most az utóbbi eshetőségre akad egy példa, ami ráadásul mindjárt kettő is lesz.
Mert hogy arról van szó, hogy a Volkswagen Sharan családi egyterű gyártása még ebben az évben leáll, ami egyben azt is jelenti, hogy a testvérmodell Seat Alhambra is lekerül a palettáról. Na de miért nem egy új generáción dolgoznak inkább a szakik? Ennek egyszerű az oka: az SUV mánia egyszerűen megölte a kategóriát, az utóbbi években érezhetően és fájdalmasan estek vissza az eladások.
A Volkswagen Sharan 1995-ben kezdte meg a pályafutását. Ekkor még ez a kategória volt a sláger a nagycsaládosok körében, így nem is siették el a generációváltást a németek, hagyták kisebb-nagyobb frissítésekkel, hogy kifussa magát a széria. A második, és mint most kiderült utolsó felvonásra egészen 2010-ig kellett várni. A Seat emblémás testvér első generációja egy évvel a Volkswagen után érkezett meg, ám a generációváltást ugyan úgy egyszerre élték meg, mint ahogy a nyugdíjazást is fogják.