______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Váltóolajat érdemes mindenképp cserélni? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Olvasónk egy Volkswagen Touran boldog tulajdonosa lett, amiben egy DSG automata dolgozik. A szerelője és a márkakereskedés is azt mondta, hogy ebben a váltóban nem kell olajat cserélni. Igaz lehet ez? Göbi válaszol.

 

Az automata váltóknál örök kérdés és állandó ellentét, hogy vajon kell-e olajat cserélni bennük. Most egy ilyen szituációba csúszott bele István is, aki egy DSG-vel szerelt használt Volkswagen Touran tulajdonosa lett.

“Sziasztok!
Kellett egy olyan családi dög, amiben hátul két gyerekülés között/mellett elfér egy ember méretű ember. Göbi használt tesztje után egy 2018-as VW Touranra esett a választás. Egy 2014-es hetes Golf kombiból átülve értek csalódások (sok), de ez most mindegy is. A vadállat egy 1,6 literes 116 lóerős dízel DSG váltóval. A kereskedés azt mondta, ebben a váltóban nem kell olajat cserélni. Rákérdeztem Volkswagen márkaszervizben is, az álláspont ugyanaz. Az lenne tehát a kérdésem, hogy ez valóban így van, és jó így, vagy ez is olyan jól eltalált előírás, mint a harmincezres olajcsere periódus?
Köszönettel:
Vass István”

Lássuk Göbi, a kenőanyagok szakértője hogy áll ehhez a témához.

hirdetés

Kedves István!

Ebben az autóban a száraz kuplungos DQ200-as váltó van, hivatalosan valóban nem kell benne olajat cserélni, mert a kuplung nem szennyezi és nem melegíti az olajat. Ez az oka, hogy a gyártó nem írja elő a szokásos 60 ezrenkénti olajcserét, ahogy a nedves (olajban futó) kuplungos DSG modellek esetében. Ebben van igazság, de az olaj melegszik és hűl, az egyéb szerkezeti elemek is kopnak (pl. a fogaskerék párok) így szennyeződés jut az olajba, ezért az olaj fizikailag és kémiailag is degradálódik.

Én azt mondanám, hogy 100 ezer kilométernél, utána pedig 60 ezrenként mindenképpen érdemes az olajat lecserélni, egyébként is kevesebb, mint 2 liter van benne, inkább a munkadíj a nagyobb összeg, de a váltó aztán meghálálja. A friss, jó állapotú olaj kevésbé melegszik, a váltó üzemi hőfoka is kevesebb lesz, és az érzékeny elektronika sem fő meg olyan könnyedén.
Én mindenképpen javasolnám az olajcserét.

hirdetés

Üdv.
Göbölyös Zsolt
Speedzone.hu

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button