Ütköztetett két EQ modellt a Mercedes
Bár az Euro NCAP rendszeresen szervez elektromos autókkal is törésteszteket, eddig arra nem volt példa, hogy két villanyos modellt vezetnek egymásnak frontálisan. A Mercedes most megcsinálta.
Az új autók töréstesztjével több szervezet is foglalkozik, melyek közül a legnevesebb talán az Euro NCAP. Természetesen már az elektromos járgányok is a látóterükbe kerültek ezeknek a társaságoknak, ám a szóban forgó törésteszteknél általában statikus “akadályokat” használnak, nagyon ritkán láthatunk olyat, hogy egy autóval egy másik autónak mennek. Elektromos viszonylatban eddig még nem is volt erre példa, egészen mostanáig.
A Mercedes ugyanis az elektromos modellek biztonságosságát alátámasztva egy EQA és egy EQS SUV modellt ütköztetett frontálisan, félátfedéssel. Az autók 56 kilométeres óránkénti sebességre gyorsultak fel, ezzel egy teljesen átlagos baleseti helyzetet szimulálva.
Az ütközés után elsődlegesen a karosszériát vizsgálták meg, ami rámutatott arra, hogy az ütközést elnyelő zónák tökéletesen működtek, maga az utascella nem sérült, ráadásul az aktív biztonsági rendszerek is meggyőzően védték meg a bent ülőket.
Ugyan ekkora fontossággal bírt, hogy az akkumulátorok védelme is sikeres volt, azaz a cellák nem sérültek, ráadásul az ütközés pillanatában aktiválódott a többlépcsős feszültség-védelem is, azaz nem terhelődött túl az elektromos rendszer és nem keletkezett sehol sem elektromos hiba emiatt az autóban.