Szupersportkocsizik a család, avagy új vizekre evezett a Koenigsegg
A Koenigsegg hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatta volna be a legújabb különlegességét, mely lényegében egy szupersportkocsi egy négyüléses családi járgány kényelmével kombinálva. Ez a Gemera, az új “mega GT”.
A Koenigsegg mondhatni szépen csendben fejlesztette ki azt a modelljét, melyet nemrég bemutatva teljesen új kategóriában méretteti meg magát. A svéd egzotikus sportkocsi gyártó ugyanis a Genfi Autószalon törlése után önerőből leplezte le a Gemera modellt, mely két kategória keresztezéséből született meg.
Christian von Koenigsegg egész egyszerűen csak annyit mondott, hogy ez egy “mega GT” típus, mellyel új kategóriát teremt a gyártó. “A Gemera egy egészen új kategóriát képez, ahol az extrém szupersportkocsik találkoznak a tágas belső térrel és a környezettudatossággal”- hangzott el a bemutatón. És igaza van a mesternek, ez most tényleg egy olyan dolog, amivel nem igazán találkozhatott eddig a világ.
Először is itt egy Koenigsegg, melyben négy teljes értékű ülés található, a tengelytávolsága pedig a Mercedes S-osztályéval egyezik meg. A belső tér tehát tényleg tágas, viszont az oda bejutás felfelé nyíló kecses ajtókon keresztül történik meg, ahogy azt a márka többi modelljénél már megszokhattuk. Természetesen a kényelmi extrákat is bőkezűen mérték a mérnökök, így előre és hátra is jutott digitális kijelző és vezeték nélküli telefon töltő, de még könyöklőbe épített pohártartó is.
A Gemera viszont nem csak ezek miatt különleges, hanem azért is, mert a meghajtásáról egy 1700 lóerőt leadni képes hibrid rendszer gondoskodik. Bizony, az 1700 lóerő által kifejtett extrém erőhatásokat mostantól akár az egész család együtt tapasztalhatja meg. És fogja is, hiszen az 1,9 másodperces 100-as sprint és a 400 kilométeres óránkénti végsebesség már közel sem a vicc kategória.
Érdemes pár szót ejteni magáról a hajtásláncról is. A hibrid rendszer jelen esetben egy kétliteres háromhengeres (!) turbós benzines egységet jelent, melyet három elektromos motorral egészítettek ki. Ezek közül a benzines motor 600, míg az elektromos szerkezetek 1100 lóerőt dobnak be a közösbe. Már maga ez a hibrid felállás a környezettudatosságot jelenti sok gyártó esetében, viszont ezt a Koenigsegg még egy dologgal megfejeli: a “Tiny Friendly Giant” névre keresztelt belsőégésű motor etanollal és más megújuló üzemanyag forrásokkal is képes működni így E85-el és metanollal is.
Összesen 300 példány készül el a Gemera-ból, az ára pedig nagyjából 1 millió dollár környékén mozog piactól függően.