Autós Hírek

Szupersportkocsikat gyorsul le a Kia elektromos családi autója

A Kia büszkén mutatta be a márka új korszakának legújabb termékét, az EV6 elektromos modellt. Nincs is miért szégyenkezniük, hiszen hatótáv és teljesítmény terén is rendben van az autó.

 

A Kia nemrég leplezte le az új márkaarculatát, melynek keretén belül debütált az új embléma dizájn és a szlogen. Most viszont már nem csak a formalitások jelzik az új korszak beköszöntét, hanem itt az első ilyen jellegű termékük is, az E-GMP platformra épülő elektromos EV6-os.

Dizájn terén újat villantottak az ázsiaiak, a villanyos gép kinézete egyik eddigi modellhez sem köthető mérvadóan. Persze, innentől kezdve teljesen szubjektív, hogy valakinek bejön-e a dizájn, az viszont nem elvitatható, hogy egyedi karakterként mélyül el a márka a villanyos autók piacán.

A 4,6 méter hosszú elektromos a méretosztályában parádés 2,9 méteres tengelytávval rendelkezik, ami a padlólemezbe süllyesztett akkumulátorok miatt is kimondottan parádés belső helykínálatot jelent. A belső tér ergonómiája teljesen modern, például a műszerfalat a két hatalmas képernyő uralja (az egyik a műszeregységet foglalja magába a másik pedig az infotainment funkciókat látja el), de azért szerencsére hagyományos fizikai gombok is maradtak szép számban, így nem feltétlenül kell minden funkciót menütengerből elővarázsolni.

Az EV6 lényegi része természetesen a hajtáslánc maga, mely kellő variálhatóságot enged a vásárlóknak. Akkumulátor csomagból például kétféle van, egy 58 és egy 77,4 kWh-s. Az előbbi kérhető hátsó- illetve összkerék meghajtással egyaránt 170 és 235 lóerős teljesítménnyel, az nagyobb csomag esetében pedig ezek a számok már 229 és 585 lóerő között mozognak. Az elektromos hatótáv természetesen kiviteltől függ, de például a nagyobb akkumulátoros egy tengelyt hajtó kivitel a gyári közlemény szerint akár 510 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel.

Apropó töltés. A Kia EV6 800 és 400V-ról is tölthető, azaz megfelelő gyorstöltő birtokában akár 18 perc alatt a hatótáv 80 százaléka is visszanyerhető, ha pedig csak egy 100 kilométeres út áll előttünk, akkor elég 4,5 perc erejéig a töltőnél várakoznunk.

A legerősebb a két villanymotorral szerelt GT változat, mely egészen elképesztő dinamikával rendelkezik. A 100-as sprintet 3,6 másodperc alatt futja, a végsebessége pedig 260 km/órában van meghatározva. Bár egy ekkora autóval az ember nehezen veszi rá magát, hogy sportkocsikat alázzon meg, a gyáriak szerint van erre is lehetőség. Ezt pedig stílusosan a fentebb látható videóval demonstrálták számunkra.

Címkék

Hasonló tartalmak

2 komment

  1. Nagyon szép, nagyon jó, és biztos van vagy 15 millió forint, szóval nem holnap fogunk rohanni érte a szalonba.Azon kívül töltőt sem nagyon látok az élőhelyemen, vagy 15 km-en belül, pedig külföldi főváros szélén lakunk…Nem mostanában fogunk e-autóra váltani. asszem.

  2. Csak azt nem értem hogy merül fel egy családi SUV esetében a gyorsulás mint vevőmágnes? Tényleg ez a selling point?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button