Szemmel látható a koronavírus hatása az autópiacon, a tavalyi évhez képest 25 százalékos a visszaesés az EU-ban.
Az ACEA legújabb jelentése világít rá arra, hogy a harmadik negyedévben tapasztalt fellendülés után továbbra sem túl rózsás az autópiac helyzete az Európai Unióban. Háromnegyedére estek vissza az újautó értékesítések.
A 2020-as év a bizonytalanságról szólt. A koronavírus járvány okozta helyzet természetesen az autópiacot is jelentősen megviselte, főleg az év első felében. Nyár után viszont úgy tűnt, hogy kezd helyre állni a rend, ám a vírus második hulláma ismét negatív hatást gyakorolt az értékesítésekre, mely most az ACEA (European Automobile Manufacturers Association) új jelentésében számszerűsítve is látható.
A novemberi újautó értékesítések ezek szerint az EU területén 12 százalékos elmaradásban vannak az egy évvel korábbi adatokhoz képest míg az egész évre kivetített visszaesés már 25,5 százalékos. Érdekesség még, hogy a komplett 2020-as évet tekintve Spanyolországban csökkent le leginkább a vásárlói kedv, ahol idén novemberig csak 745 ezer vásárlást regisztráltak, míg 2019-ben ez a szám még bőven 1 millió darab felett járt, azaz a visszaesés 35 százalék feletti.
Magyarország a jelentés szerint viszont a járvány hatásaitól kevésbé sújtott országok közé esik, azaz novemberben nálunk “csak” 6,7 százalékos a visszaesés, míg éves viszonylatban nézve 18,7 százalékos veszteségről beszélhetünk.