Autós HírekHELP

Spórolni egyszerűen, okosan: Hello, Cristo!

A jelenleg futó kampányszlogen volt az, ami miatt először kerestem rá, mi is ez. Azt mondja Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan! na – gondoltam -, hát hogyan maradjak nyugodt, amikor naponta három olyan közlekedési helyzetet oldok meg, amit másnak kellett volna, egyszerűen csak azért, mert nem akarom, hogy összetörjön engem? Hogyan akarnak rávenni bárkit, hogy nyugodt maradjon, amikor jómagam is eljátszom a gondolattal, hogy de jó lenne néha egy szakadt, körbevasazott Chevy Suburbanben ülve egyszerűen csak hagyni, hogy megtörténjenek a dolgok és mondjuk jöjjön nekem az, aki nem adta meg a jobbkezet vagy az, aki indexelés nélkül vált sávot tőlem félméternyire úgy, hogy közben a tükörbe sem néz…

 

Kósza ábránd, mert – bár a gondolatok szintjén néha elképzeli az ember a Mad Max apokalipszisét – a valóságban körültekintő sofőrnek tartom magam. Dinamikusan közlekedem, de nem agresszíven, tisztában vagyok a közlekedők többségének képességeivel és nem szeretném sem őket, sem magamat veszélybe sodorni azzal, hogy gyökér módon tolakodom, csak hogy a lámpánál két autóval előrébb álljak.

Na, és pontosan erre a kompetitív, vetélkedő szellemre játszik rá a Cristo appon belül futó verseny, amely egész márciusban zajlott (és lényegében folyamatosan zajlik, ez csak az első kör), mert egyszerűen a vezetési stílus alapján pontoz. Az általam is kedvelt Driving Camp szakértőivel karöltve – és némi mesterséges intelligenciás hókuszpókuszt használva – dolgozták ki azt a módszertant és paramétereket, melyek alapján pontozza a sofőrt a szoftver, amely adatait a kis – BEAT nevű – boxból nyeri, melyet az OBD II-csatlakozóra kell rádugni. Nem egy nagy történet, egyszerűen csak csatlakoztatja az ember, a telefonra letöltött appal leolvassa a doboz QR-kódját és annyi, kalapkabát.

Az nem lepett meg, hogy nem vagyok egy állat az utakon, ennyire már csak ismerem magam, viszont – mivel természetesen kompetitív alkat vagyok – egyrészt érdekelt a pontszámos verseny, de legfőképpen szerettem volna látni havi bontásban, hogy mennyit megyek. Mert valahogyan soknak tűnik mindig. Az már csak hab a tortán, hogy látom mennyi erős fékezéssel és gyorsítással teszem mindezt, hány hirtelen irányváltással és nyilván tudatosan fogom megtornáztatni a gépet, amikor alaposan megcsapatjuk valamelyik forgatás alkalmával a tesztautót a Drivingcampen, na ezt mozogd ki!

Szóval a verseny volt az egyik indok. A másik pedig a pénz.

Mivel elég sok esetben nem a saját autómmal parkolok a ház előtt, fizetős övezetben, így havi szinten szép kis summa gurul az önkormányzat zsebébe részemről. Nem ritkán 20-30 ezer forintot is fizetek parkolásért a 350 forintos óradíj mellett. Ez sajnos ilyen, nem lehet vele mit tenni, értelmezhető teremgarázs nincs a közelben és nyilván – mivel a fejem nem káptalan – ezerszer elfelejtem, hogy nem indítottam parkolást és csak akkor csapok a homlokomra, amikor már ott a kis Mikulás-csomag a szélvédőn vagy amikor a feleségem felhozza az ajándékot.

Ehhez vegyük hozzá a tesztautóink változatos autópálya-matrica ellátottságát (van, amelyiken egyáltalán nincs, van, ahol csak Pest-megyei, van, ahol országos, ahogyan az importőr éppen intézte) és az ebből eredeztethető pótdíjfizetést és hopp… máris megérte nekem a 15 ezer forintos befektetést a kis Beat-modul. Ezt egyszer kell megvenni, regisztrálni és annyi, soha többet nem kér egy fillért sem. Ellenben szól, ha parkolási zónában vagyok, le is állítja a parkolást, azonnal csipog az autópálya-matricák miatt is és csak azért nem kötöttem meg vele a használat-alapú Cascót, mert több autóban is használom majd. Ha pedig valami hibakódot dobna be az autó, hát csipog azonnal a telefonom.

Maga az app pofonegyszerű, átlátható és csak az alatt a pár hét alatt – amióta használom – is újabb funkciókkal bővült. Mondjuk az értesítések törlése funkcióval még tartozik, egyelőre mindegyik ott sorakozik, tucatnyi oldalon keresztül, hahó, ezt javítsátok, srácok! Online kapcsolatban van a Beat-dobozzal (nyilván önállóan – és ingyen – is használható a Cristo app, nem kell hozzá a doboz, de azzal az igazi), így nem zavarja össze az okostelefon-autó kapcsolatot. Maga a BEAT-doboz az, amivel aztán kiteljesedik a rendszer, az logolja és elemzi az útvonalat, intézi a parkolást és az egyedi, út-alapú Cascóhoz is szükséges.

De azért voltak kérdéseim, fel is tettem őket Szota Szabolcsnak. Ő a Cristo alkalmazást fejlesztő Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője és postafordultával válaszolt. Ja, amúgy az ügyféllel való kapcsolattartás elég jó náluk, akármilyen kérdésem volt, mindig jött a pontos válasz, az ilyenkor szokásos köntörfalazás nélkül.

Nekem már spórolt pár ezrest ez a kis Beat és a Cristo app, szóval megérte, egyáltalán nem zavar, enni nem kér, úgy gondolom, hogy ebből a szempontból egy jól sikerült, problémamentes dolog. Ha pedig csak egy kicsit is hozzájárul ahhoz, hogy a közlekedésbiztonság javuljon Magyarországon (szerencsére jó sok felhasználója van már), akkor pláne megéri. Próbáljátok ki!

 

És akkor jöjjön Kellemetlen Pista kérdéssora és Szabolcs válaszai:

 

– Egyáltalán mikor jött el az a pont, amely eldöntötte, hogy egy ilyen terméknek van helye a hazai autós társadalomban? Mi volt a kiváltó ok?


-A Cristo, mint autós alkalmazás már 2019. decembere óta van jelen a magyar piacon. Eleinte elsősorban a használatalapú casco terméket nyújtotta, kiegészítve a vezetésről szóló statisztikákkal és információkkal. A felhasználói visszajelzések alapján az látszott az első pillanattól kezdve, hogy a vezetési stílusra adott pontszám nagy figyelmet kap. Sokan visszanézték útjaikat, és a pontszámukat. Ekkor fogalmazódott meg bennünk, hogy ezzel az amúgy korábban egyszerű elven működő visszajelzéssel foglalkoznunk kell külön is, és pontosítanunk kell, valamint a jövőben még nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk rá. Szintén felismertük azt is, hogy az autózáshoz kapcsolódó egyéb szolgáltatásokra is igény mutatkozik, pláne, ha kényelmes és innovatív folyamatokkal tudjuk ezeket nyújtani.

 

– Mennyire hajlanak a hazai autósok arra, hogy használják? Van-e akkora önreflexiójuk, hogy be merjék vállalni, vagy eleve a defenzív vezetési stílust kedvelők szeretik inkább?


-Az előző kérdésnél említett visszajelzések alapján a felhasználók nyitottak a használatára, és kíváncsian nézik pontjaikat, kérnek akár több információt tőlünk, és adnak visszajelzést, ha valamivel nem értenek egyet. A jövőben ennek megfelelően dolgozni fogunk azon, hogy ennél is részletesebben jelenítsük meg az eseményeket, hogy azok, akik szeretnének, még inkább tanulni tudjanak belőle.

A vezetés veszélyes üzem lehet, és mi úgy látjuk, hogy sokakban megvan a nyitottság arra, hogy megfogadják a visszajelzéseket, és így a kevésbé balesetveszélyes vezetésre törekedjenek. 

 

– Számszerűen jelenleg mekkora a felhasználói bázis?


-Jelenleg több, mint 12 000 felhasználónk van, és a számok az elmúlt időszakban szerencsére folyamatosan növekednek a bővülő, innovatív szolgáltatási körünknek, és a folyamatosan javuló felhasználói élménynek köszönhetően.

 

– Tervezitek-e a jövőben a visszajelzések alapján módosítani az elérhető szolgáltatások listáját illetve magát a szoftveres felületet?


-Az elmúlt években nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy meghallgassuk felhasználóink problémáit, visszajelzéseit, észrevételeit, és ezek alapján javítsuk az alkalmazásunkat. Így jelentek meg új, innovatív megoldást nyújtó szolgáltatások, mint például a parkolás az automatikus díjfizetés leállítással, az autópályamatrica-vásárlás figyelmeztetéssel, ha olyan pályaszakaszt használtunk, ahová nem rendelkeztünk autópálya matricával, valamint az útnyilvántartás exportálás, céges autót használó felhasználóink kedvéért. Szintén felhasználói kérés volt a “Hol az autóm?” funkció, ami megmutatja, hogy hol hagytuk gépjárművünket, valamint most indul a Cristo assistance biztosítás is az alkalmazásban, amit több felhasználónk is nagyon keresett.

A célunk, hogy az autózáshoz kapcsolódóan minél több szolgáltatást lefedjünk, lehetőleg a legkényelmesebben, így folyamatosan finomítjuk folyamatainkat, felületeinket. Szeretnénk elérni ugyanis, hogy a Cristo legyen a felhasználók számára az elsőszámú választás az autózáshoz kapcsolódó funkciók/szolgáltatások igénybevétele során.

 

– Melyek voltak a legnehezebb technikai kihívások, melyekkel a fejlesztés/piacra való adaptálódás során találkoztatok?


-Egy alkalmazás fejlesztése során számos kihívás merül fel, amik egy része technikai, másik része üzleti, illetve természetesen kihívást jelent ezek összehangolása is. Technikai kihívások közé tartozott például, hogy megoldjuk azon cascos felhasználók kérését, akik nem szerették volna, hogy “kövesse őket” az alkalmazás, így azóta bárki használhatja az ún. “privát módot”. Ilyenkor csak a casco működését szolgáló adatok kerülnek feldolgozásra és tárolásra, míg azok az adatok, amik egyéb kényelmi szolgáltatások hátterét nyújtanák (például a helyadatok) nem kerülnek a felhasználó szerint rögzítésre. Természetesen így a kényelmi szolgáltatások (mint például az említett automatikus parkolás leállítás) nem tud működni, azonban a felhasználó mindkét esetben megnyugodhat, hogy senki sem figyeli “nagy testvérként”. Érdekesség, hogy a felhasználói visszajelzések alapján elvégzett fejlesztést az elmúlt 1,5 év alatt mégsem használta senki – ami azt is jelenti, hogy transzparens kommunikációnknak köszönhetően felhasználóink bíznak bennünk és az alkalmazás működésében.

 

– A saját követőim visszajelzése alapján a Casco-díjak magasabbak a Cristón keresztül, mint ha direktben kötnék meg őket a biztosítóknál. Mi akkor az előnye a Casco-szolgáltatásnak és kinek hasznos?


-A casco díjak kapcsán az alapot biztosító partnerünk, a Generali Biztosító tarifája adja, aminél – más casco biztosításokhoz hasonlóan – számít a gépjármű gyártmánya, típusa, kora, valamint a felhasználó lakhelye és életkora. Ez az alap tarifa van eltérítve a használat ideje alapján. A felhasználók, amikor áll az autójuk, egy a normál casco díj kb. 1/3-át jelentő állódíjat fizetnek, míg amikor úton vannak az autójukkal, akkor fizetik a magasabb, ún. mozgódíjat, mivel mozgás közben vannak nagyobb kockázatnak kitéve. Jellemzően 1-1,5 óra/nap vezetési idő az, ahol a normál casco díjszint érhető el, aki ennél kevesebbet használja az autóját, annak lesz nagyon kedvező az alkalmazásban elérhető használat alapú konstrukció. Azt látjuk viszont, hogy a legtöbben túlbecsülik, hogy mennyit is vezetnek, mert bár előfordulhat, hogy hétköznap 1-1,5 órát vannak úton, de hétvégén nem mennek sehová, vagy pont fordítva. Ezt igazolják az adataink is, mivel cascoval rendelkező felhasználóink átlagos napi vezetési ideje februárban 38 perc volt, míg cascoval nem rendelkező felhasználóink (akik közt futár, illetve autós oktató is megtalálható) átlagos napi vezetési ideje is bőven a 1,5 óra alatt volt (72 perc). Ha pedig meg kellene határozni, hogy kiknek éri meg igazán ez a casco, akkor például az egy háztartásban több autót használók, vagy városban élő, hét közben kevésbé autózó felhasználóknak szinte biztosan. 

 

(x) Hirdetés

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button