Autós Hírek

Nem csak lóerőben, hanem aerodinamikában is erős a Mustang GTD

A Ford még augusztusban jelentette be, hogy dolgozik egy minden eddiginél gyorsabb Mustang szérián, mely GTD néven kerül majd a szalonokba. Most a gyártó elárulta, hogy mitől is lesz olyan ütőképes az autó. Nem csak a motorerő miatt!

 

Ugyan a Ford egyre inkább elmozdul a villanyosítás felé, ez nem azt jelenti, hogy már teljesen elfordultak a gyors és erős benzines modellektől. Ennek példája egy jelenleg fejlesztés alatt álló Mustang széria, mely GTD megjelöléssel lesz ellátva és nemes egyszerűséggel a valaha készült leggyorsabb lovacskás Ford lesz.

 

Egészen pontosan arról van szó, hogy a Ford megpróbál 7 perc alatt körbeérni a Nordschleifén egy széria Mustang átirattal, amihez természetesen nem elég az a tény, hogy a GTD 5,2 literes V8-as motorja 7500-as fordulatszámon üzemel majd és több mint 800 lóerőt tud kipréselni magából.

Éppen ezért a gyáriak nagyon ráfekszenek az aerodinamikára is, azaz minden egy beömlő, légterelő és dizájnelem funkcionális célokat szolgált. Mindezek mellett az autóversenyzés világából átemelt DRS rendszert is felszerelnek rá a gyáriak, azaz menet közben automatikusan képes változtatni az autó a légterelők állását. Ennek a lényege, hogy ha éppen nincs szükség kiemelt tapadásra, akkor a végsebesség megnövelése érdekében csökkentik a leszorítóerőt, ha pedig a kanyarodási-képesség a fontosabb, akkor extra erővel préseli a menetszél az aszfalthoz a járgányt.

Fontos kiemelni, hogy a Mustang GTD esetében a rendszer az első légterelőket is kezeli, sőt, még a hasmagasságot is képes menet közben variálni, ami még gyorsabbá teszi az autót a versenypályán, viszont ez a megoldás már illegális a motorsport világában, így meg sem próbálnak hivatalos versenygépet csinálni belőle.

Inkább egy amolyan rekorder játékszer lesz, amivel kimondottan a tehetős vásárlókat célozzák meg, hiszen a tervek szerint egyetlen GTD példány nagyjából 300 ezer dollárba, azaz picivel több mint 100 millió forintba kerül majd.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button