Saját hazájában megszűnik, globálisan mégis megy tovább a Toyota Camry
A Toyota a Camry modellel az utóbbi években erőteljesen az európai és az amerikai piacra kezdett el koncentrálni. Mindeközben a hazai eladások annyira beestek, hogy a japánok most ki is veszik a kínálatból az autót.
A Toyota 43 évvel ezelőtt mutatta be azt az autót, mellyel először a hazai tehetősebb vásárlókat szerették volna megszólítani, ám néhány generációval később már az amerikai ügyfelek meghódításának egyik fő fegyvere lett. Ez a Camry, mely most már globális modell, pár éve pedig nálunk is hozzá juthatnak a vásárlók.
Most viszont igencsak meghatározó lépést jelentett be a gyártó. Egészen pontosan azt, hogy még idén kivezetik a kínálatból az autót, azaz jövőre a saját hazájában, Japánban már nem lehet megvásárolni azt.
A döntést azzal indokolják, hogy bár globális viszonylatban egyre keresettebb az autó, a hazai vásárlókat már egy jó ideje nem igazán érdekli. Egészen pontosan 2022-ben a japánok csak 6 ezer példányt vásároltak belőle, ami csupán egyetlen százaléka a globálisan eladott mennyiségnek. A helyi palettával a gyártó innentől inkább a kisbuszokra és az SUV modellekre koncentrál majd, mert azok folyamatos sikertermékek a térségben.
Szerencsére ez a lépés nem érinti a főbb piacokat, azaz Európában és Amerikában továbbra is marad a Camry. Érthető, hiszen az államokban 15 éven keresztül a legkeresettebb modell volt a Camry, így ott érdemes lehet egy következő generációval is próbálkozni majd.