Rolls-Royce: lassan itt az ideje a villanyos átállásnak
Bár még nem is olyan régen a mostani akkumulátor technológiára hivatkozva hallani sem akart a Rolls-Royce vezérigazgatója az elektromos átállásról, most mégis gyökeresen megváltozott a véleménye. Még ebben az évtizedben megérkezik az első villanyos modell a palettára.
A Rolls-Royce az a márka, ami ha valami drasztikus váltásról van szó, szereti előtte mérlegelni, hogy az vajon nem-e csapja agyon azon hagyományokat, melyek az általuk képviselt autókat jellemzik. Ez volt az oka annak is, hogy tavaly év végén még azt nyilatkozta a márka vezérigazgatója, hogy jelenleg nem látják azt a lehetőséget az akkumulátor technológiában, ami lehetővé tenné a villanyos átállást számukra.
Most viszont már másként látja a dolgokat Torsten Müller-Ötvös, aki az AutoNews online magazinnak már arról beszélt, hogy még ebben az évtizedben, azaz 2030 előtt piacra kerül az első teljesen elektromos Rolls-Royce modell. Tud valamit egy újabb akkumulátor generációról, amit mi még nem ismerhetünk? Ez sem kizárt, de az biztos, hogy ennyire bizakodóan még sosem beszélt a villanyosításról a német.
Azt is elárulta a vezér, hogy a hibridezést kihagyják a folyamatból, hiszen az nem lenne akkora előrelépés, sőt egyenesen összeegyeztethetetlen a Rolls modellek karakterisztikájával.
“Az elektromos hajtás teljesen csendes és nyomatékos, pont beleillik a márka képébe, ezért fogunk egyből erre váltani a belsőégésű motorokról”- hangzott a kijelentés. Az elektromos autózás egyébként nem újkeletű ötlet a márka történetében, elég csupán a 2011-ben bemutatott 102EX (képeken) koncepcióra gondolni, ami viselkedés szempontjából már akkoriban megnyerte a gyári vezetőség tetszését de az egészen nevetséges 200 kilométeres villanyos hatótáv miatt szó sem lehetett sorozatgyártásra érett példány kifejlesztéséről.