______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Porsche, ahogy még nem láttad, avagy itt az új 911 GT3

hirdetés

Bár hivatalosan a 992-es modellcsalád tagja, attól több ponton is eltér a 911 GT3 legújabb generációja. A megjelenése és a futóműve is teljesen egyedi.

 

Tovább bővült a legújabb Porsche 911 modellcsalád, megérkezett ugyanis a már régóta várt GT3 kivitel. Természetesen egy brutális sportkocsiról van szó jelen esetben is, ám annyi változtatást eszközöltek rajta a gyáriak, hogy nem igazán említhető egy lapon a jelenlegi 992-es generáció többi tagjával.

Ott van például a teljesen új orrkiképzés, amely nem az eddigi hármas elosztás alapján lett kidolgozva, hanem inkább hosszanti irányban elnyújtott vizuális szélesítést találhatunk a lökhárítón. A csomagtérfedél elején egymástól elkülönülő légbeömlőket találhatunk, a méretes hátsó szárny rajzolata is elüt az eddig látottaktól. Nem elhanyagolható tény, hogy az új aerodinamikai megoldásokkal az újdonság 50 százalékkal több leszorítóerőt képes termelni, mint az előző generáció.

hirdetés

Természetesen a GT3 lényegi része továbbra is a hátsó tengely fölött található, azaz nem mehetünk el szó nélkül az 510 lóerős 4 literes szívó boxermotor mellett. Ez az erőforrás gyakorlatilag a GT3 kupás versenyautóban is megtalálható technika továbbfejlesztett változata hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval és hengerenkénti pillangószelepekkel felvértezve. Akár 9 ezres fordulaton is képes üzemelni az egység, a maximális nyomatéka pedig 469 Nm. Ezzel a specifikációval az új 911 GT3 3,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a legnagyobb elérhető sebesség pedig 317 km/óra.

Az új GT3 generáció tehát jobban gyorsul, mint az elődök, ám még ennél is fontosabb, hogy a kanyarodást is jobban szereti. Ez annak köszönhető, hogy a gyáriak teljesen újratervezték a futóművét, annak gyakorlatilag egyetlen eleme sem közös a 992-es modellcsalád többi tagjával. Elől dupla keresztlengőkaros, hátul pedig multilink felfüggesztést találhatunk, a nyomtáv pedig 4,8 centivel lett megnövelve a kedvezőbb útfekvés érdekében.

hirdetés

Az autót a bemutató előtt élesben is kipróbálták a németek, természetesen a Nordschleife kegyetlen aszfaltcsíkján. Eredmény? A GT3 történetében (a GT3 RS kivételével) először sikerült bekúszni vele 7 perces köridő alá, egészen pontosan 6 perc 59 másodperces eredményt értek el vele a gyáriak.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button