Porsche, ahogy még nem láttad, avagy itt az új 911 GT3
Bár hivatalosan a 992-es modellcsalád tagja, attól több ponton is eltér a 911 GT3 legújabb generációja. A megjelenése és a futóműve is teljesen egyedi.
Tovább bővült a legújabb Porsche 911 modellcsalád, megérkezett ugyanis a már régóta várt GT3 kivitel. Természetesen egy brutális sportkocsiról van szó jelen esetben is, ám annyi változtatást eszközöltek rajta a gyáriak, hogy nem igazán említhető egy lapon a jelenlegi 992-es generáció többi tagjával.
Ott van például a teljesen új orrkiképzés, amely nem az eddigi hármas elosztás alapján lett kidolgozva, hanem inkább hosszanti irányban elnyújtott vizuális szélesítést találhatunk a lökhárítón. A csomagtérfedél elején egymástól elkülönülő légbeömlőket találhatunk, a méretes hátsó szárny rajzolata is elüt az eddig látottaktól. Nem elhanyagolható tény, hogy az új aerodinamikai megoldásokkal az újdonság 50 százalékkal több leszorítóerőt képes termelni, mint az előző generáció.
Természetesen a GT3 lényegi része továbbra is a hátsó tengely fölött található, azaz nem mehetünk el szó nélkül az 510 lóerős 4 literes szívó boxermotor mellett. Ez az erőforrás gyakorlatilag a GT3 kupás versenyautóban is megtalálható technika továbbfejlesztett változata hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval és hengerenkénti pillangószelepekkel felvértezve. Akár 9 ezres fordulaton is képes üzemelni az egység, a maximális nyomatéka pedig 469 Nm. Ezzel a specifikációval az új 911 GT3 3,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a legnagyobb elérhető sebesség pedig 317 km/óra.
Az új GT3 generáció tehát jobban gyorsul, mint az elődök, ám még ennél is fontosabb, hogy a kanyarodást is jobban szereti. Ez annak köszönhető, hogy a gyáriak teljesen újratervezték a futóművét, annak gyakorlatilag egyetlen eleme sem közös a 992-es modellcsalád többi tagjával. Elől dupla keresztlengőkaros, hátul pedig multilink felfüggesztést találhatunk, a nyomtáv pedig 4,8 centivel lett megnövelve a kedvezőbb útfekvés érdekében.
Az autót a bemutató előtt élesben is kipróbálták a németek, természetesen a Nordschleife kegyetlen aszfaltcsíkján. Eredmény? A GT3 történetében (a GT3 RS kivételével) először sikerült bekúszni vele 7 perces köridő alá, egészen pontosan 6 perc 59 másodperces eredményt értek el vele a gyáriak.