Páncélozott Ferrari? Már ilyen is van, ráadásul alig nehezebb, mint a gyári változat.
Egy járművek páncélozásával foglalkozó amerikai cég egy igazi különlegességgel rukkolt elő. A golyóálló autók világában ugyanis nem túl gyakori a sportkocsik jelenléte, az AddArmor viszont most egy Ferrarit vértezett fel ezzel a tudással.
A páncélozott autók általában nagyok, hogy legyen bennük elég helykínálat a biztonsági rendszereknek úgy, hogy közben a védendő személynek se kelljen kis helyen kuporognia, ráadásul ezek a járgányok a felépítésükből adódóan roppant nehezek is. Ez így van, amióta világ a világ és ezért is furcsa, amikor valaki egy sportkocsit lát el ballisztikus védelemmel.
Márpedig az amerikai AddArmor most pont ezt lépte meg, bekerült a kínálatukba ugyanis egy ránézésre teljesen gyári Ferrari 458 Speciale is. Pedig a szóban forgó kocsi közel sem mindennapi, azt ugyanis B4 szintű védelemmel látták el a szakik, aminek köszönhetően még a .44-es Magnum lövedéknek is képes ellenállni a karosszéria.
Na de mi értelme van egy ilyen átalakításnak? Hiszen a hatalmas tömeg minden olyan tulajdonságot megöl egy Ferrari esetében, amiért érdemes lenne azt megvásárolni. Az a helyzet, hogy ez jelen esetben nem igaz, az AddArmor elmondása szerint az általuk épített Speciale csupán 30 kilóval nehezebb, mint a gyári alap példányok!
Ezt úgy érték el, hogy egy speciális, pontosan meg nem nevezett anyagot használtak a védelem kialakítására, ami 60 százalékkal könnyebb, mint a sokak által használt ballisztikus fémötvözet, viszont annál 10-szer ellenállóbb is. Mindezek mellett a gyári könnyítő lehetőségeket is igénybe vették az amerikai szakik, azaz az átalakításra érkező Ferrari esetében ami csak lehetséges, az karbonszálas kompozit anyaggal van megoldva. Ehhez jön még hozzá a szintén pehelysúlyú Capristo kipufogó rendszer, ami ráadásul plusz 40 lóerőt képes hozzáadni az olasz járgány teljesítményéhez.
Pontos árazással nem szolgált az AddArmor, hiszen eddig csak egy prototípus épült meg a golyóknak ellenálló egzotikus különlegességből, azt viszont elárulta a cég, hogy a széria első példányának az értéke nagyjából 625 ezer dollár, azaz nagyjából 180 millió forint.