Öt üléssel is bemutatkozott a Jeep Grand Cherokee új generációja
A Jeep még év elején leleplezte a Jeep Grand Cherokee hétüléses kivitelét, most pedig megérkezett a kisebb, ötüléses változat is. Új hibrid hajtáslánc is került fel a palettára.
A Jeep a megszokott Grand Cherokee generációváltást egy kicsit fordítva közelítette meg. A hosszabb, L kivitel már év elején bemutatkozott, most viszont megérkezett a kisebb, ötüléses változat is. A dizájn érthető módon nem változott, sőt, túlságosan apró méretekről sem beszélhetünk a rövidítés után.
Az ötüléses Grand Cherokee ugyanis ebben a formában is egészen elképesztő 2,96 méteres tengelytávval rendelkezik, ami óriási belső méreteket eredményez, főként, hogy most már nem kell helyet szorítani a harmadik üléssornak is.
Ami igazán újdonság, hogy a modell történetében először beszélhetünk konnektoros hibrid hajtásláncról, mellyel a Jeep főként az európai piacot célozza meg. Ez természetesen a gyártó 4xe hajtását jelenti, ami egy kétliteres benzines erőforrásból és az ahhoz társított elektromos motorból áll.
Az utóbbit egy 17 kilowattórás akkumulátor látja el energiával, melynek köszönhetően a méretes kocsi akár 40 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban. A rendszer összteljesítménye 375 lóerő. Amerikában megmaradnak a nagyobb egységek, azaz tovább rendelhető a 3,6 literes, V6-os Pentastar motor, és az 5,7 literes V8-as Hemi is.
Globális szinten várható nemsokára egy komolyabb terepezésre szánt átirat is Trailhawk néven, melyhez alapáras lesz a hátsó önzáró differenciálmű, a terepgumi és a légrugóval állítható futómű is. Bár ez utóbbi még kérdéses lehet, hiszen a chiphiány miatt pont ezt az extrát vette ki nemrég a gyártó az L modell kínálatából.