Nesze neked emisszió! Európába jön a RAM 1500 TRX!
Fura világot élünk. Egyes gyártók menekülnek az európai emissziós normák elől, míg mások a hibridekkel keresik az arany középutat. Na és akkor jön a RAM…
Az európai autóipar a világháborúk óta nem került még olyan nehéz helyzetbe, mint idén. Persze, a koronavírus helyzet vitte be a legnagyobb gyomrost (szerencsére ennek a hatása már egyre enyhébben érződik), a pofonok sorozata viszont már jó ideje tart az emissziós szabályozások képében. Ez az oka annak, hogy egyre több gyártó háttérbe helyezi az európai piacot vagy pedig elektromos irányba fejleszt.
Persze, olyan is van szerencsére, hogy egy márka az eddig kizárólag Amerikában forgalmazott típusát hozza Európába. Ilyen például a Ford Explorer, mely ugyan kizárólag hibrid formában, de nálunk is megvásárolhatóvá vált. És akkor ott van az érem másik oldala! A Dodge eddig nem játszott fajsúlyos szerepet Amerikán kívül, a most már külön márkaként működő RAM-ra pedig ez hatványozottan igaz. Mit lehet tenni? Terjeszkedni kell, irány Európa! Elektromos? Hibrid? Ugyan már! V8-at a népnek!
Bizony, a mi kontinensünkön is megkezdődik év végén a RAM 1500 pickup forgalmazása, ráadásul mindjárt a csúcsnak számító TRX kivitelben, melynek motorterében egy 6,2 literes V8-as benzines egység dolgozik 702 lóerős teljesítménnyel. Na de mi ebben a ráció? Teljesen elmentek otthonról az FCA csoportnak? Közel sem biztos!
Egyrészt minimális szinten a csoport más márkáival egyensúlyozzák majd a kilengést, másrészt pedig a márka döntéshozói szerint igenis van kereslet a világ ezen részén is a teljesítmény pickupokra. Elég a Ford Ranger Raptor szériájára gondolni, ami ugyan jelentősen más eszmeiséggel bír, mint az igazi F-150 kivitel, de azonnal ráharaptak a vásárlók. Miért lenne ez másként egy RAM esetében? Talán még a vételárba épített bírságot is le lehet így tolni majd a tehetős vásárlók torkán.
Mert bizony nálunk szinte biztos, hogy nem a hazai piacon érvényes 70 ezer dolláros árcédulát akasztják majd a járgányra, hanem egy ennél jóval vastagabbat. Ezt le kell nyelni, akárcsak azt, hogy nem a melósok járgányáról van szó, plató ide vagy oda. Azt viszont jó látni, hogy még mindig itt van velünk az izom, a hang és a teljesen felesleges mértékű túlzás. Mert hát minek neked egy 700 lóerős gigantikus pickup? Mert most még megteheted!