Motorkerékpár stíluselemekkel megfűszerezett elektromos sportkocsi tanulmányt villantott a Suzuki
Egy olasz formatervező iskola diákjaival összefogásban dolgozta ki a Suzuki a legújabb elektromos tanulmányát, mely egy motorkerékpár elemekkel megbolondított sportos roadster.
A Suzuki ért a motorkerékpárokhoz és az autókhoz, az olasz IED Istituto Europeo di Design iskola pedig a korszerű dizájn megalkotásához. Mi sül ki abból, ha ez a két fél belead mindent, amit éppen nyújtani képes? Egy olyan őrült tanulmány, mint a most bemutatott Suzuki Misano EV.
Az közel sem szokatlan, hogy technikai fronton elektromos irányban gondolkodtak a fejlesztők, hiszen vitathatatlanul a villanyosítás előre törésének korszakát éljük. Az viszont nem mindennapi, ahogy a részletek kérdését feldolgozta a két fél!
Első ránézésre egy szokványos lapos kétüléses sportkocsi (vagy versenyautó) képe rajzolódik ki, de nem a szokványos egymás mellett elhelyezett ülésekkel, hanem az utas a sofőr mögött foglal helyet, pontosan úgy, mint ahogy az a motorkerékpároknál szokás. Persze, az elrendezésnek ahhoz is köze van, hogy így az ellentétes oldalra könnyen elhelyezhető a hajtást biztosító akkumulátor csomag.
A kétkerekű vonalat idézi fel a kormány megoldása is, mely hagyományos értelemben nem is kormány, ugyanis nem tekerni, hanem balra-jobbra billenteni kell, pontosan úgy, mint a motorok esetében. A kellő hatás érdekében még az ajtó nagy részét is átlátszó panelre cserélték a dizájnerek.
“Az IED és a Suzuki együttműködésének köszönhetően egy új tanulmány modell született, melyben egyszerre jelenik meg a márkánk kompakt autók és motorkerékpárok általi elkötelezettsége. A Misano a fiatal tervezők szenvedélyéből állt össze, hogy egy új életmódot és élményt biztosítson a következő generációk számára”- mondta Kimihiko Nakada, a Suzuki dizájnért felelős központjának vezetője.
Persze, garantált, hogy ebben a formában sorozatgyártás nem lesz a kocsiból, legalábbis egyelőre. Aztán meg ki tudja, hogy mit hoz a jövő, azaz már többször bizonyosságot nyert, hogy az autóipar gyors változásainak szele bármit a vásárlók útjába sodorhat. De tényleg bármit!