Autós Hírek

Mild hibrid dízellel modernizál a Range Rover

Az eddigi V elrendezésű dízeleket váltja a palettában egy sorhatos gázolajos megoldás, mely többféle teljesítménnyel, kedvező nitrogénoxid-kibocsátással lesz elérhető.

 

A Range Rover és a Range Rover Sport motorpalettája esik át egy átfogó modernizáláson mostanság. Már korábban volt szó a konnektoros hibrid és az új benzines felállásról, most viszont a gázolajos egységek “tisztulásáról” számolt be a gyártó. Elbúcsúznak a V6-os és V8-as dízelek, a helyükre pedig egy teljesen újonnan kifejlesztett háromliteres sorhatos egység érkezik.

Az új motor 48V-os mild hibrid rásegítéssel kerül be a palettába, a teljesítménye pedig változó, hogy lefedje a kieső koros erőforrások által hátrahagyott űrt. A belépő szintet a 249 lóerős 600 Nm-es nyomatékkal rendelkező variáns jelenti, de az erősebbre vágyók kérhetik ezt a motort 300 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal is. A csúcsot a 350 lovas és 700 Nm-es változat jelenti, mely teljesítményben nem csak hogy ott van a kifutó 4,4 literes V8-as szintjén, hanem picit túl is licitálja azt.

Mindezek mellett a gyártó számára a legfontosabb kérdés a környezetvédelmi normák betartása, ennek pedig kiváló fegyvere lesz a most palettára lépő motorgeneráció. Az új egység ugyanis teljesítményszinttől függetlenül teljesíti a legszigorúbb RDE2 nitrogénoxid-kibocsátási normákat, a CO2 kibocsátása pedig WLTP szabvánnyal mérve maximum 237 g/km, ami a motor méretéhez képest szintén kedvező értéknek számít.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button