Mike Flewitt: a McLaren vásárlók nem akarják, hogy a mostaninál több autót gyártsunk
A McLaren vezérigazgatója elmondta, hogy a vásárlók döntő többsége ellenzi a piaci terjeszkedést és a paletta drasztikus bővítését. Honnan tudja? Napi kapcsolatban áll velük!
A legtöbb autóvásárló még csak álmodni sem mer arról, hogy valaha eljut az általa választott modell gyártójának a vezérigazgatójához. Érthető is, hiszen képzeljük el mondjuk a Toyota vezérigazgatójának helyzetét, amikor több százezer új vásárló keresi meg valami aprósággal. Az olyan cégek helyzetében, akik nem gyártanak nagy darabszámban viszont teljesen más a helyzet. Mike Flewitt, a McLaren vezérigazgatója például elárulta a Car Magazine újságírójának, hogy ő személyes kapcsolatban áll a vásárlók többségével.
“Én nem ismerek egyetlen Ford ügyfelet sem (Flewitt kilenc évig dolgozott a Ford kötelékében), ezzel szemben viszont a legtöbb McLaren ügyfél személyes ismerősöm. Tudják az email címemet, írnak nekem, találkozunk és sok időt töltünk el rendezvényeken”- hangzik a beszámoló.
Ez az oka annak is, hogy a McLaren vezérnek lehetősége van arra, hogy közvetlenül az ügyfelek adjanak tanácsot neki a későbbiekre, hiszen az autók nekik készülnek, amúgy is az ő ízlésüket szeretné kiszolgálni a márka. Na de mit akarnak az ügyfelek? Lényegében semmi válozást! Flewitt ugyanis elárulta, hogy a vele kapcsolatot tartók egyértelműen tiltakoznak az ellen, hogy a McLaren nagyobb darabszámban gyártson autókat, főként egy crossover piaci bevezetésétől tartanak.
“Nem hiszem, hogy 10 ezer autót kéne eladnom, ez egyértelműen meglátszik a visszajelzéseken”- vonta le a konklúziót a vezér, majd hozzá tette, hogy megérti azt is, amit az Aston Martin vagy a Porsche művel mostanság és reméli, hogy kifizetődők lesznek a változtatások.
A hajtásláncok terén sem számíthatunk az interjú alapján nagy változtatásokra, arra ugyanis annyit mondott az igazgató, hogy bár konnektoros hibrid fejlesztéseik vannak, most még nem látja elérkezettnek az időt a teljes villanyos átállásra: “Túl korai még más irányba elmozdulni és rábízni a márka hitelességét egy olyan termékre, melynek semmi köze sincs a McLaren múltjához”!
A teljes interjú a Car Magazine oldalán olvasható egyéb érdekes és fontos témákat is érintve.