______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

A Mercedes-Benz GLK jó választás lehet? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Olvasónk nagyon szemez a Mercedes GLK modelljével, de nem biztos benne, hogy megbízható-e hosszú távon a konstrukció. Szerencsére Pista pont a napokban olvasott alaposan utána az autónak, így gyorsan tudott tanácsokkal szolgálni a témában.

 

Jelenleg GLC néven fut a Mercedes közepes méretű SUV-ja, ám 2008 és 2015 között még GLK néven volt elérhető. Olvasónk ez utóbbival szemezget éppen, de azért szeretne tájékozódni a lehetséges nehézségekről is.

“Szevasztok!

Az lenne a kérdésem hogy érdemes-e megvenni egy Mercedes-Benz GLK-t?
Facelift előtti vagy utáni, de csak dízel játszik, abból is a 220 CDI vagy inkább nagyobb motoros. Ezekről kérnék egy véleményt. Mennyire megbízhatók ezek a gépek?
Köszi a választ

hirdetés

Domonkos”

Lássuk, Pista milyen véleménnyel van a szóban forgó szériáról.

Szia Domonkos!

Képzeld, éppen a minap túrtam utána a GLK-nak, mert egyik remek cimborámat szerettem volna rábeszélni egy 220 CDI-re. Aztán már saját magamat is majdnem sikerült, de egy fokkal komolyabb terepjáróra vágyom mostanában.

hirdetés

De nem is ez a lényeg. A legfontosabb, hogy lehetőleg 2011 utáni (2012-ben jött a faceliftes) változatot keress, annál már nem az ingoványos Delphi injektor-szériát használták a 220 CDI-nél és az ECU-t is ingyenesen cserélte a Mercedes-Benz.
A 2012 június – 2015 június között gyártott EURO 5-ös változatokra is volt egy erős visszahívás, nem csak a dízelbotrány, hanem a NOx-szenzor miatt is, ezeket érdemes főleg lecsekkolnod, hogy az adott példány előélete milyen.

A 7G Tronic váltó kényes a rendszeres és jó minőségű olajcserére 50 ezrenként (vagy 3 évente), természetesen a szűrőket is beleértve. A gázolajszűrőnél lehet szivárgás, ezt is gariban orvosolták, ha elhordták oda az autót.

Ha a vezérműdekni mögül, pláne hidegen csörgést hallasz, akkor az bizony a vezérműlánc lesz, bár tudtommal a későbbi példányoknál már nem áll fenn a láncprobléma. Nagyvonalakban elmondható, hogy a kalamajka nagyobb részét nem is önmagában a négyhengeres, 2,1 literes CR turbódízel okozza, hanem az egyéb, kisegítő vagy emissziócsökkentő berendezések.

Jó kis gép a GLK, de számolnod kell azzal, hogy az esetek többségében már a második-harmadik tulajdonos nyúzza őket és nem okvetlenül szeretnek költeni rájuk annyit, amennyit kell, mivel mindenki azt mondja, hogy a “sprinter-motor” örök.
Ami igaz is. De ezt nem azt jelenti, hogy soha nem kell benne olajat cserélni és addig hajtani, amíg megy.

Sok sikert!
Pista

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button