A Mercedes-Benz GLK jó választás lehet? Kérdezz-Felelek Extra
Olvasónk nagyon szemez a Mercedes GLK modelljével, de nem biztos benne, hogy megbízható-e hosszú távon a konstrukció. Szerencsére Pista pont a napokban olvasott alaposan utána az autónak, így gyorsan tudott tanácsokkal szolgálni a témában.
Jelenleg GLC néven fut a Mercedes közepes méretű SUV-ja, ám 2008 és 2015 között még GLK néven volt elérhető. Olvasónk ez utóbbival szemezget éppen, de azért szeretne tájékozódni a lehetséges nehézségekről is.
“Szevasztok!
Az lenne a kérdésem hogy érdemes-e megvenni egy Mercedes-Benz GLK-t?
Facelift előtti vagy utáni, de csak dízel játszik, abból is a 220 CDI vagy inkább nagyobb motoros. Ezekről kérnék egy véleményt. Mennyire megbízhatók ezek a gépek?
Köszi a választ
Domonkos”
Lássuk, Pista milyen véleménnyel van a szóban forgó szériáról.
Szia Domonkos!
Képzeld, éppen a minap túrtam utána a GLK-nak, mert egyik remek cimborámat szerettem volna rábeszélni egy 220 CDI-re. Aztán már saját magamat is majdnem sikerült, de egy fokkal komolyabb terepjáróra vágyom mostanában.
De nem is ez a lényeg. A legfontosabb, hogy lehetőleg 2011 utáni (2012-ben jött a faceliftes) változatot keress, annál már nem az ingoványos Delphi injektor-szériát használták a 220 CDI-nél és az ECU-t is ingyenesen cserélte a Mercedes-Benz.
A 2012 június – 2015 június között gyártott EURO 5-ös változatokra is volt egy erős visszahívás, nem csak a dízelbotrány, hanem a NOx-szenzor miatt is, ezeket érdemes főleg lecsekkolnod, hogy az adott példány előélete milyen.
A 7G Tronic váltó kényes a rendszeres és jó minőségű olajcserére 50 ezrenként (vagy 3 évente), természetesen a szűrőket is beleértve. A gázolajszűrőnél lehet szivárgás, ezt is gariban orvosolták, ha elhordták oda az autót.
Ha a vezérműdekni mögül, pláne hidegen csörgést hallasz, akkor az bizony a vezérműlánc lesz, bár tudtommal a későbbi példányoknál már nem áll fenn a láncprobléma. Nagyvonalakban elmondható, hogy a kalamajka nagyobb részét nem is önmagában a négyhengeres, 2,1 literes CR turbódízel okozza, hanem az egyéb, kisegítő vagy emissziócsökkentő berendezések.
Jó kis gép a GLK, de számolnod kell azzal, hogy az esetek többségében már a második-harmadik tulajdonos nyúzza őket és nem okvetlenül szeretnek költeni rájuk annyit, amennyit kell, mivel mindenki azt mondja, hogy a “sprinter-motor” örök.
Ami igaz is. De ezt nem azt jelenti, hogy soha nem kell benne olajat cserélni és addig hajtani, amíg megy.
Sok sikert!
Pista