Megszaladtak az elektromos Porsche eladások, az Audi gyár munkásai is Taycant szerelnek már
Sokan bírálták a német gyártót korábban, hogy ők is felülnek arra a bizonyos elektromos vonatra, ám a számok megint csak a Porsche döntéshozóit támasztják alá. Annyi megrendelés jön a villanyos Taycanra, hogy már az Audi gyárból is át kellett hozni embereket a kapacitás növelése céljából.
A Porsche talán az egyik legmegfontoltabb gyártó az elmúlt évtizedekben, hiszen igazán rossz döntést nem sikerült még hozniuk a szóban forgó időintervallumban. Ott volt például a Cayenne bemutatása, ahol sok rajongó bírálta a németeket azzal, hogy egy sportkocsi gyártó kínálatába hogyan illeszkedhet be egy méretes SUV? És akkor jöttek a vásárlók, akik gyakorlatilag egymás kezébe adták a kilincset a Porsche szalonokban a méretes járgány miatt. Ez után jött a négyajtós Panamera, melyről megint csak jöttek a vélemények, melyek között voltak olyanok is, miszerint aki családi járgányt akar, az ne ezt a márkát nézegesse. Végeredmény? Megint csak megszaladtak a gyártó értékesítési adatai!
Most pedig ott vagyunk, hogy már elektromos autót is kínál a Porsche a Taycan személyében. Na ez most már végképp hogy jön a neves gyártó kínálatába? Úgy, hogy változik a világ, így ma már a hangtalan suhanás legalább annyira eladható, mint a kocsi orrában üvöltő V8. Tetszik vagy nem, ez van, nem vagyunk egyformák így általánosítani sem lehet, hogy melyik irány élvezhetőbb és miért.
Természetesen az amúgy a legtöbb zsurnaliszta által kiválóra értékelt Taycan megint csak megmutatta, hogy ha a Porsche valamire rászánja magát, az rosszul nem sülhet el. Mert bizony nem az történt, hogy a Porsche vásárlói rétege tömegesen pártolt el a gyártótól betört kirakatokat és égő roncsokat maga mögött hagyva, hanem éppen az ellenkezőjét figyelhetjük meg. Új és régi vásárlók egyaránt elkezdtek elektromos autót vásárolni. Miért? Mert ez ha neked nem is, de nekik jó!
Egészen pontosan az első évre tervezett 20 ezer darabos példányszámot a németek felemelték 40 ezerre és az elmondások alapján lehet, hogy még ez sem lesz elég. A megnövekedett igény természetesen nagyobb kapacitást is igényel, ami felé meg is tette a lépéseket a gyártó. Hogyan? Gyártósor bővítéssel és munkaerő átcsoportosítással. Első körben 400 Audi munkást állítottak be a Porsche gyártósorra némi átképzés után, ám a hírek szerint őket nemsokára még több kollega követi majd a Zuffenhausen melletti üzembe.
A gyártó szerint ezzel már kordában tarható a vásárlói várólista, de ha még több megrendelés érkezik be, akkor újabb gyártósorok és műszakok felállítása válik szükségessé. Mindezek mellett a Taycan sportkombi kivitelének számító Cross Turismo variáns premierjét is átrakták jövőre. Miért? Mert attól tartanak, hogy az újabb kivitel még jobban megdobja a vásárlói kedvet, amit egyszerűen nem bírnának el a jelenlegi üzemek. Nagyban pörög a villanyos biznisz…