Már fizet is Kína, csak vegyenek már autót az emberek
A koronavírus által kialakult helyzet nem csak Európában, hanem globális szintet fektette kétvállra az autóipart. Nagyon visszaestek az eladások, ami katasztrofális hatással lehet a főleg erre támaszkodó országok számára. Kína is köztük van.
A koronavírus járvány egészségügyi hatásai mellett kiemelt fontossággal bírnak a gazdaságra gyakorolt hatások is. Sok iparág teljes leállás közeli állapotba került, és ezek között bizony ott van az autóipar is. Itt elsődlegesen nem csak a gyárleállásokra kell gondolni, hanem arra is, hogy az embereknek alaposan lecsökkent a vásárlási kedve, az eddig is hanyatlást mutató újautó értékesítések sok helyen még nehezebb helyzetbe kerültek.
Ott van például Kína, ahol csak a február hónapot tekintve 80 százalékos bezuhanást produkált az újautó eladások száma. Szintén ez az az ország, ahol 40 millió ember dolgozik az autóiparban, így érthető, hogy a teljes leállásban egyenesen a katasztrófát és a gazdasági összeomlást látják az elemzők és a kormány. Ennek érdekében az is világos, hogy szinte nincs olyan hónap a járvány kitörése óta, hogy Kínában nem kerülne bejelentésre egy újabb csomag, mely az emberek vásárlási kedvét hivatott visszaszolgáltatni.
Például másfél hónappal ezelőtt bejelentette a kínai kormány, hogy mégsem törlik el a megújuló energiákat hasznosító (hibrid és elektromos) autók adókedvezményét és állami támogatását, pedig decemberben ennek még az ellenkezőjét kommunikálták Ázsiában. Ha ez nem lenne elég, most megjelent egy újabb határozat is, melynek értelmében ha valaki új autót vásárol, akkor annak a vételárából mintegy 1400 dollárnyi, avagy csaknem félmillió forintnyi összeget az állam áll. Bizony, jelen helyzetben Kína fizet azért, hogy autót vegyél!
(forrás: Carscoops)