Autós Hírek

Már a Nissan is elektromos crossoverezik

Hivatalosan is bemutatkozott a Nissan legújabb elektromos autója, mely a mai divat szerint a villanyos crossover kategóriát képviseli. A japán márka új elektromos dizájnját viseli magán az Ariya.

 

Bár az elektromos autózás egyértelműen a városi közlekedés sajátja, a divat ezt a szegmenst is képes olyan irányba elvinni, amire jópár évvel ezelőtt még nem igazán lehetett számítani. Mert, ugyebár a régi elképzelések szerint az elektromos autó kicsi, hogy mindenhol elférjen, viszont emelt hasmagasságra pontosan a városi környezet miatt semmi szüksége sincs. És akkor jön a trend, ugyanis manapság, ha valaki nagyobb értékesítési számokat akar elérni, akkor muszáj lesz valamilyen szinten megközelítenie az SUV világot, hiszen a vásárlók döntő többsége ezeket az autókat keresik még elektromos kivitelben is.

Ezt a receptet alkalmazta a Nissan is, amikor a Leaf után megalkotta a következő teljes értékű villanyos modelljét, mely Ariya néven kerül a szalonokba. Szóval adott egy villanyos Crossover, mely meglehetősen futurisztikus megjelenéssel, szinte már-már koncepció modellként kerül majd a szalonokba. A hűtőrács helyén található 3D hatású műanyag betétet két hangsúlyos díszítő elem fogja közre, középen pedig megjelenik az új Nissan embléma dizájn is. Mit megjelenik, a mögé épített 20 darab lednek köszönhetően világít is!

A belső tér teljesen letisztult, fizikai gombokat hagyományos értelemben csak elvétve találhatunk. Mindent a két 12,3 colos kijelző segítségével lehet irányítani, viszont szerencsére az olyan rendszereknek, mint például a légkondi vezérlője, van külön érintésérzékeny felülete a fa mintázatú díszítésbe építve. A ProPilot 2.0 rendszer a kormányról is vezérelhető és a sávtartás mellett képes autópálya tempónál is akár állóra fékezni az autót majd újra elindulni, ha a forgalom lehetővé teszi.

Természetesen ma már elektromos autó nem létezhet egyetlen hajtáslánccal, így az Ariya esetében is mindjárt négy alternatívával találkozhat a vásárló. Van például csak hátsókerék meghajtással rendelkező verzió, ami 215, illetve 239 lóerős teljesítménnyel kérhető. Az előbbi esetében egy 65 kWh teljesítményű akkumulátor csomag jár a kocsihoz, míg az erősebb kivitel már egy 90 kWh-s pakkot cipel magával. A hatótáv 450 és 610 kilométer a japánok elmondása alapján.

Aki többre vágyik, az az összkerekes, két elektromotorral szerelt változatokban találhatja meg majd a számításait. Ebben az esetben már 335 vagy 390 lóerős lesz az Ariya, az akkumulátor csomagok viszont ugyan úgy maradnak 65 és 90 kWh teljesítményűek aminek köszönhetően 430 illetve 580 kilométeres hatótávról beszélhetünk.

Az újdonság először Japánban kerül a szalonokba még jövő év elején, de az év második felében már az európai vásárlók is bármikor hozzájuthatnak majd. Európai árazásról egyelőre nem beszélt a gyártó, viszont azt már tudni lehet, hogy Ázsiában nagyjából 5 millió Yen, azaz csaknem 14 millió forint lesz az induló ára.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button