Autós Hírek

Mozgásban a Lotus elektromos sportkocsija. Sok minden kiderült az üzemmódokról is.

Ugyan a Lotus jövőre tolta az Evija hivatalos premierjét, de azért nem hagynak kedvcsinálók és információk nélkül minket a gyáriak. Most például kaptunk egy új videót és némi információt a választható üzemmódokról.

 

A Lotus történetének egyik legnagyobb dobása lesz az Evija elektromos szupersportkocsi, melynek premierjét sajnos a járványra hivatkozva eltolták egy fél évet, így csak jövőre ismerhetjük meg teljesen a konstrukciót. Információ csepegtetés azonban továbbra is van, illetve kaptunk egy új videót is, amiben a gyár tesztpályáján figyelhetjük meg mozgás közben az egyik prototípust.

Na de mik is az új infók? Az Evija választható üzemmódjaival kapcsolatban voltak az átlagnál beszédesebbek a gyáriak. Kiderült például, hogy alapból a Range módot aktiválja az autó, ami azt jelenti, hogy “csupán” 1000 villanyos lóerő áll a rendelkezésünkre az akkumulátor kímélése érdekében és csak az egyik tengely hajtott. Lényegében ugyan ezt takarja a City funkció, ám ekkor visszafogottabb a pedál érzékenysége, hogy a városi tötyörgésben ne toljuk fel az egész sort ha pár métert szeretnénk csak előre haladni.

A következő fokozat a Tour program, melyet aktiválva már 1400 lóerővel gazdálkodhatunk, az Evija rendszere pedig a kellő tapadás érdekében időnként még a tengelyek hajtását is váltogatja. Van még hova fokozni? Persze, hogy van!

A Sport üzemmód már állandó összkerék meghajtást és 1700 lóerős teljesítményt biztosít, amivel már-már kellő bátorsággal belemehetünk egy előzésbe is. És akkor ott van a végén a kapcsoló Track állása, mely értelemszerűen a versenypályára kihegyezett programot jelenti akár 2000 lóerős csúcsteljesítménnyel és kellő játékossággal.

Az Evija tehát nem lesz gyenge játékszer, ám a brutális elektromos járgány által nyújtott élményt csak keveseknek lesz lehetősége megtapasztalni. Összesen ugyanis 130 darab készül majd belőle nagyjából 600 millió forintos árcédulával megspékelve.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button