______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Lepontozta az Euro NCAP a Tesla vezetést segítő rendszerét

hirdetés

Pontosan az ütött vissza az Euro NCAP pontozásnál a Tesla Model 3-ra, amit előszeretettel hangoztat a gyártó. Az Autopilot a bírák szerint megtéveszti a felhasználót, ami miatt annak a figyelme szinte kikerülhetetlenül lankadni kezd menet közben.

 

Az Euro NCAP folyamatosan fejleszti a pontozási és a tesztelési rendszerét, hogy lépést tudjon tartani az autóipar újításaival. Pontosan ennek az egyik hozadéka az a tesztsorozat, mely az autók vezetést segítő rendszereit értékeli autópálya tempó mellett.

Az “autópálya segédlet” teszt lényege nem csak az, hogy mennyire jól működnek a bizonyos segédletek, hanem elég nagy hangsúllyal van jelen az értékelésben, hogy a rendszer mennyire képes éberen tartani a vezető figyelmét, illetve milyen mértékű visszajelzést, illetve riasztást kap a sofőr, ha valami szituáció alakul ki. Ezek adják meg azt a kategóriát, amibe aztán maga az autó kerül, ami lehet: belépő szint, visszafogott, jó vagy éppen nagyon jó.

hirdetés

A próba alatt különböző szituációkban teszik próbára a rendszerek tudását. Ilyen például a lassabb jármű utolérése, a hirtelen elénk bevágás vagy éppen a takarásból előbukkanó álló akadály észlelése. Első körben tíz autónak kellett levizsgáznia az új értékelési rendszer szerint. Ezek a következők voltak: Audi Q8, BMW 3, Mercedes GLE, Volvo V60, VW Passat, Peugeot 2008, Nissan Juke, Ford Kuga, Renault Clio és a Tesla Model 3.

A felsorolt járgányok közül a legjobban az Audi Q8, a Mercedes GLE és a BMW 3-as sorozat teljesített, viszont meglepő módon a Tesla Model 3 csak a “visszafogott” kategóriába lett besorolva. Miért? Erre az Euro NCAP vezetőségének tagja, Matthew Avery adott választ: “A Tesla Autopilot rendszere olyan vezetési stratégiát és visszajelzési rendszert használ, ami inkább önvezető rendszerre enged következtetni, nem pedig segédletre”

hirdetés

Hozzátette azt is, hogy sajnos az Autopilot minden tekintetben (nem csak viselkedésében, hanem reklám és gyári kommunikáció terén is) elhiteti az emberekkel, hogy már most vehetnek maguknak önvezető autót, ami veszélyes, mivel ilyen esetben a sofőr hajlamos a teljes irányítást kiengedni a kezéből.

Nem csak az Euro NCAP bírálja mostanság az Autopilot funkciót, hanem bizony az amerikai (nesze neked német részrehajlás) nemzeti közlekedésbiztonsági tanács is. Az okok hasonlóak: az Autopilot menet közben azt kommunikálja, hogy nekünk nem kell az utat néznünk, ami nagyon balesetveszélyes.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button