Leleplezte a saját elektromos platformját a Hyundai
Az E-GMP néven bemutatott platform kimondottan a nagyobb méretű és drágább elektromos modelleknek lesz az alapja az elkövetkező években.
Az elektromos átállás lassan ténylegesen elkerülhetetlenné válik, így érthető, hogy a legtöbb gyártó igyekszik saját koncepciókat és az azokat ellátó alapokat létrehozni. Persze, még mindig ott van a lehetőség másoktól vásárolni kész platformokat (például a Volkswagen MEB platformját), de hosszú távon nagyobb profitot eredményezhet, ha ez házon belül is megoldható.
Így gondolkodott a Hyundai is, amikor nekiállt kifejleszteni a saját rendszerét, melyet most be is mutattak E-GMP megjelöléssel. Természetesen egy kimondottan elektromos autók számára készített megoldásról van szó, mely a későbbiekben a Hyundai (Ioniq) és a Kia modelljeiben egyaránt hasznosítható lesz.
Az új platform kiválóan variálható, mind a méretét, mind pedig a vele együtt alkalmazható akkumulátorok és elektromos erőforrások tekintetében. Persze, azért nem beszélhetünk határtalan szabadságról, a gyáriak például elárulták, hogy a 4,5 méternél nagyobb autóknál lesz majd igazán alkalmazható az újdonság, azaz lényegében a drágább modelleket kiszolgáló platform az E-GMP.
A rendszer egyébként két elektromos motor befogadására alkalmas, melynek köszönhetően 95 és 270 lóerő közötti teljesítménytartományban gondolkodhat a Hyundai-Kia konszern, a hozzájuk társított akkumulátorcsomag pedig méretétől és teljesítményétől függően akár 500 kilométeres hatótávot is eredményezhet a gyári kommunikáció szerint.
További érdekesség, hogy a platformhoz tartozó EV hajtás lecsatlakoztató lehetővé teszi, hogy variáljuk a hajtott tengelyeket, azaz összkerekes és a spórolósabb kizárólag hátsókerék meghajtás között váltogathatunk majd kedvünk szerint.