Légrugót kap a Mercedes V-osztály
Nem sokkal a ráncfelvarrása után újabb szintet lép a Mercedes V-osztály. A németek most már légrugós felfüggesztést is kínálnak a modellhez, elsőként a szegmensben.
Nem is olyan régen, egészen pontosan tavaly év végén ejtette meg a Mercedes a V-osztály modellciklus közepi ráncfelvarrását, aminek keretein belül új dizájnelemekkel, egy új dízel egységgel, 9G Tronic automata váltóval és a mesterséges intelligenciát sem nélkülöző MBUX Infotainment rendszerrel lett gazdagabb a csillagos márka buszlimuzinja. Egy ekkora beavatkozás után gondolhatnánk, hogy egy darabig már nem nyúl a gyártó az autóhoz, de a Mercedes inkább a folyamatos fejlesztgetés híve. Így lehet, hogy most egy újabb opciós tétel került fel a modell felszereltségi listájára.
A V-osztály ugyanis a kategóriájában először kérhető légrugós felfüggesztéssel, azaz most már az Airmatic rendszer előnyét élvezhetik azok is, akik nem csak SUV vagy nagyméretű szedán kategóriában gondolkodnak. Mert bizony a Mercedes szerint tapasztal majd előnyöket szép számmal, aki kifizeti a jelentős felárat a technológiáért.
Először is minden eddiginél komfortosabb és csendesebb utazást ígérnek a gyáriak, mindezek mellett pedig a jármű stabilitására is pozitív hatással van értelemszerűen a rendszer. A légrugós felfüggesztés előnye még a programozhatóság és a hasmagasság bizonyos keretek között tetszőlegesen megemelhetősége, így terepviszonyoktól függően választhatja ki mindenki az éppen számára kedvező beállítást. Ezzel nem csak a komfort és a stabilitás növelhető, hanem bizony a németek szerint a fogyasztás is csökkenthető nagyobb sebesség esetén a 110 km/órás tempó feletti automatikus 1 centis ültetésnek köszönhetően.