Le Mans-ban mutatkozik be a leggyorsabb gyári Mustang
A Ford most hétvégén, a Le Mans-i 24 órás verseny alkalmával leplezi le a Mustang GTD szériát, mely lényegében egy utcai versenyautónak fogható fel. Stílusos helyszín a premierre, de a gyártó mégis inkább a Nordschleife bevételére készül vele.
Mostanság igencsak felgyorsultak az események a Ford háza táján, legalábbis Mustang fronton. Nem olyan régen mutatkozott be az új generáció, melyhez folyamatosan érkeznek a vérpezsdítő szériák. A Dark Horse is kemény volt már, de most még magasabbra helyezik azt a bizonyos lécet a srácok. A hétvégén, a Le Mans-i 24 órás verseny keretein belül bemutatkozik az eddigi leggyorsabb Mustang kivitel, a GTD.
A Ford már az első pillanattól hangsúlyozza, hogy egy utcai használatra is alkalmas versenygépről van szó, így érthető, hogy a bemutató előtt olyan részletekre helyezik a hangsúlyt, mint például a konstrukció fontos részét képező Performance csomag. Ez többek között aktív első légterelőket és átdolgozott hátsó spoilert jelent, illetve a padló alatt is külön légcsatornák kerülnek kialakításra a kellő hatás érdekében.
A dinamizmust szolgálja az is, hogy a gyáriak a Lightweight csomaggal még könnyebbé tették a GTD-t, például eltávolításra került néhány hangszigetelő elem és a 20 colos magnézium keréktárcsák felszerelésével is sikerült nyerni néhány kilót. Ezek a megoldások azért is fontosak a Ford mérnökeinek, mert hiába Le Mans-ban mutatkozik be a kocsi, még idén szeretnének vele egy 7 perc alatti időt megfutni a Nordschleifén.
“Sok sportkocsi egyetlen dologban remekel igazán. Csakhogy egy autónak, ami nagyon gyors kört akar futni a Nürburgringen, mindenben kiválónak kell lennie: a kanyarodásban, a tapadásban, a fékezésben, a gyorsulásban… tulajdonképpen nincs egyetlen terület sem, ahol ne kellene kiemelkedően teljesítenie,” nyilatkozta Greg Goodall, a Mustang GTD főmérnöke. “A GTD-modellek könnyű karbonszálas karosszériájától kezdve a Performance csomag aktív aerodinamikájáig rengeteg megoldást vettünk át a motorsportból, hogy a Mustang GTD mindenben kitűnő legyen, és teljesítse a hét perc alatti köridőt a Nürburgringen.”
Természetesen a versenyzés világa inspirálta a belső részleteket is. A kitűnő oldaltartásról a Recaro ülések gondoskodnak, míg az újratervezett kormány, melyről a kipufogó és a futómű hangolása is megejthető, tökéletes fogást biztosít minden esetben. Még arra is figyeltek a mérnökök, hogy 3D-nyomtatású lyuggatott titán váltófülek kerültek a kormány mögé, így vérpezsdítő csapatás közben sem csúszik le arról a pilóta ujja, a váltás mindenképpen akkor fog megtörténni, amikor szeretnénk.
Mindezek mellett a Ford arra is gondolt, hogy a tulajdonosok nem csak tökéletes aszfalton és versenypályán akarják majd használni az új játékszerüket, ezért félaktív felfüggesztés és a hátsó ablakon keresztül is látható és állítható hidraulikus vezérlőrendszer szabályozza a viselkedést, illetve az első tengely egy gombnyomással külön megemelhető, ha túl magas garázsfelhajtóhoz vagy fekvőrendőrhöz érkeznénk. Persze, a lényeg mégis csak a hajtás, melyről egyelőre annyit árultak el, hogy a kompresszoros töltésű, 5,2 literes V8-as blokk több, mint 800 lóerőt képes leadni.