Autós Hírek

Közel 1000 lóerőt préselt ki az M5-ös BMW-ből a Manhart

A Manhart sosem fogta vissza magát, ha BMW modellek tuningolásáról volt szó, de az utolsó kizárólag benzines M5 esetében tényleg mindent beleadtak a srácok. A végeredmény egy közel 1000 lóerős fenevad lett.

 

Ha Manhart, akkor többnyire a látványos és erős BMW átiratok ugranak be az embernek. Nem véletlen, hiszen a tuning mesterei sosem fogják vissza magukat, amikor tovább kell bolondítani egy bajor modellt. Na de, mit tesznek akkor, ha egy legendás szériát kell búcsúztatni? Ebben az esetben tényleg nincsenek határok.

A srácok legújabb projektje ugyanis a kifutó BMW M5 szériára épül, mely egyben az utolsó M5-ös, mely nem tartalmaz semmi villanyosítást. Érezték is, hogy most a lehető legtöbbet kell kihozni a 4,4 literes V8-asból, így szinte minden ponton hozzátettek valamit ahhoz. A motor éppen ezért karbonszálas légbeömlőket, új turbófeltöltőket, Wagner Tuning intercoolert, Carillo dugattyúkat és átdolgozott hajtórudakat kapott, na meg természetesen a motorvezérlő elektronika is egy kis frissítéssel dolgozik tovább.

A leömlők a motorsport világából érkeztek, míg a rozsdamentes acél kipufogórendszer a Manhart sajátja, ami nem mellesleg állítható szelepekkel rendelkezik a nekünk tetsző hangzás elérése érdekében.

Az eredmény így nem kevesebb mint 928 lóerő 1240 Nm nyomaték mellett, ami érezhető többletet ad még a brutális M5 CS-hez szokott tulajdonosoknak is, akik kénytelenek szerényen beérni a kocsijuk 636 lóerőnyi teljesítményével.

A futómű nagyrészt gyári M5, csak éppen kapott egy kis ültetést a KW Suspension közbenjárásával. Fékek? A Manhart úgy döntött, hogy az M5 esetében alkalmazott karbon-kerámia féktárcsák bőven megteszik ebben az esetben is, így csak a nyergeket festették át kékre a vizuális hatás miatt.

Az MH5 900 névre keresztelt különlegességből csupán öt darabot készítenek majd el, melyek mindegyike teljes mértékben a megrendelő ízléséhez lesz igazítva. A szerencsés és tehetős vásárlók tényleg mindent megváltoztathatnak, nem csak a színt, hanem például a lökhárítók kialakítását és a felnik dizájnját is. A képeken például az első elkészült példány látható, hangsúlyosabb splitterekkel és kék alapfényezéssel és bronz díszcsíkozással. A belső térben is ezek a színek dominálnak, csak éppen fordított mértékben, na meg persze az elengedhetetlen szénszálas díszítés sem maradhatott el.

Az ár? Akármennyi! De tényleg! Ez az a kategória, ahol már nem kérdezősködnek ilyen apróságokról a vásárlók, hanem igyekeznek beleférni az első ötbe. Ebből adódóan valószínűleg már minden példány gazdis ezen sorok írásakor!

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button