______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Könnyű terepre összkerekes Toyota vagy Honda 3 millióig? Kérdezz-felelek extra

hirdetés

Tivadar eddig egy Opel Astra K kombit hajtott, ám a városból kiköltözve a földutak és a sár világában több kell már a német igásló tudásánál. Honda CR-V-ket és Toyota RAV4-eket kezdett el nézegetni összkerék meghajtással. Na de 3 millió forintból össze lehet hozni ezt a tervet? Ebben próbálunk segíteni.

 

Szóval adott Tivadar, akinek azzal kellett szembesülnie, hogy cserélni kell az eddigi igáslovat. Nem megbízhatatlanság, vagy hasonló okok miatt, hanem egyszerűen azért, mert olyan helyre költözött, ahol utak nélkül az Opel Astra kombinak már nincs igazán keresnivalója.

 

Sziasztok!

hirdetés

Kedves István!

Tanácsotokat szeretném kérni!

Pillanatnyilag egy Opel Astra K 2019 (1.4T turbo 125LE)  Sports Tourer, januárjában forgalomba helyezett autót vezetek. 2021 decemberében a belvárosból kiköltöztem családommal egy külvárosi részre, ahol aszfalt nincs, murvás út is csak egy bizonyos szakaszon van jelen. A helyzet az, hogy szeretném lecserélni az autómat egy olyan autóra, ami kicsit terepesebb környezetben is megállja a helyét. Amikor nagy eső esik, akkor sajnos a sáros úton az opellal már igencsak nehézkes a közlekedés. Olyannyira, hogy kétszer már elakadtam vele. A másik dolog, hogy mikor hazaérek, akkor a házhoz vezető út egy meredek emelkedő. Kb 60m-en emelkedik kb 3-4m. Az Opellal próbáltam felmenni ezen az emelkedőn, de sajnos nagy nehezen csak akkor sikerült, amikor csak én ültem benne. HA már egy nagy bevásárláson túl vagyok és egyetlen személy ül mellettem, akkor már nem tudok ezzel az autóval felmenni.

hirdetés

Most jön az a rész, hogy olcsón újszerű, fullextrás, stb… autót keresek. Ez részben van így.

Kb 3 millió Ft-ot tudnék fordítani egy 4×4 autóra. A Toyota RAV4 és a Honda CR-V között dilemmázom. Használnám az autót az otthonom és a munkahelyeim között. Az egyik 6km a mások 15km van. Havonta egyszer tennék meg egy picivel hosszabb, Esztergom-Budapest távot. Benzin vagy diesel a jobb választás. Amit felszereltségben keresek, tempomat és ülésfűtés. A nagyobb bevásárolásokat ezzel az autóval terveznénk. Az Opel csomagtartója megfelelőnek bizonyult, mert tényleg sok mindent el
tudtam benne szállítani.

Nem találtam információt, az összkerékhajtásról, csak annyit, hogy mindkettőben van. Ezek a típusok csak állandó összkerék meghajtással mennek, vagy kapcsolhatóak?  Melyik autónak várhatóan milyen szervízköltségei várhatóak?

Szóba került még a Mercedes ML 270CDI egy ismerősöm javaslatára, de sokan lebeszéltek róla, mert, hogy sokszor és magasak a szervízköltségei.

Ezekben a kérdésekben szeretnék tanácsot kérni. Előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Hornicsár Tivadar

 

A költségvetés tehát adott, vannak elképzelések is, lássuk, hogy látja Csík a problémát és a lehetőségeket.

Üdv Tivadar!

Nem István lesz, hanem én, de talán valamit tudok mondani a témáról.

Egy Opel Astra után egy Hondába vagy Toyotába átülve nem biztos, hogy én bármennyit aggódnék a megbízhatóság miatt, ha az új autó nem valami agyonhasznált, gombócból megmentett, avagy karbantartást nem látott darab lesz, akkor új világ vár majd rád.

Utána kellett néznem, mit adnak ma hárommillió körül: CR-V-ből már bőven a harmadik generációsat, RAV4-ből a második és a harmadik széria határán levő példányokat kapod (2010 tája, mind).

Ezek már nem új autók, de feltehetőleg még sok-sok évnyi kellemes autózás van bennük – egy Mexikóban gyártott Mercedes ML-t, amely ugyan csillagot hord az orrán, de rondák a műanyagjai, zörög, teherautósan mozog és nem kirívóan tartós (bár ez mindig használatfüggő, mert láttunk már bontatlan motorral 1,2-es B Corsát 850 ezer kilométerrel is), az alkatrészek meg tényleg drágábbak hozzá. Jó, hogy hagytad magad lebeszélni.

Helykínálatban, pláne, ha a rakteret nézed, a Honda jobb lesz, mert annak trükkösen a padlóba megy bele a hátsó üléssora, tehát a maximális tér jóval tágasabb. De azért a RAV4 sem szűk.

A Toyotából a második szériás RAV4-et jobbnak tartja az autós társadalom, a harmadik széria kissé lelketlenre (főleg a vezetési élményét tekintve) sikerült. De csak a vezetési élmény miatt nem venném meg a korábbit, mert az még egy sokkal szűkebb fajta RAV4. Teszem hozzá, a Honda CR-V-től se várd, hogy rakéta lesz, de egy pöttyet talán jobb befűzni a kanyarokba, kellemesebb a váltója.

A hajtáslánc? Mindkettő létezett csak elsőkerekes kivitelben, amikor a hirdetéseket nézed, először szűrj rá az összkerekesekre. A Honda akkori rendszere igényesebb volt – a Haldex-szisztéma az első és a hátsó tengelyen működtet egy-egy szivattyút, és amikor a két tengely között forgáskülönbség lép fel, az azonnal, kérdezés nélkül zárni kezdi az első és a hátsó hajtásokat összekapcsoló többtárcsás központi kuplungot. A rendszerbe csak a menetstabilizáló elektronika és az ABS tud beavatkozni kívülről.

A Toyota? Ott csak egy egyszerű, elekronikusan vezérelt és elektromosan működtetett, mechanikus központi kuplung van. Kevesebb benne az alkatrész, primitívebb, egy pöttyet talán kevésbé gyorsan reagál – na de, szerintem nem a somogybabodi siratófalra akarsz menni az új autóval… Nem fogsz jelentős különbséget érezni köztük, karbantartásban pedig a Toyota talán kisebb fejfájást okoz.

A lényeg: mindkét rendszer alapvetően elsőkerékhajtással működik, s csak akkor válik összkerekessé, amikor elpörögnek az első kerekek, tehát a fogyasztást a hátsó hajtás csak kevéssé rontja. Rontja, mert azokat a féltengelyeket és azt a diffit azért vonszolja magával és forgásban tartja az autó, még ha nincs is bekapcsolva.

Nehéz a döntés, mert mindkettő jó autó, alapvetően fejfájásmentes használatot is ígér. Dízelből mindenképpen a Hondát venném, mert az a 2,2-es D egy elképesztően jó, takarékos és megbízható motor, a Toyota D4-D-i elég problémásak voltak, mert a cég akkor tért át a Nippon Densóról a Bosch-ra, mint befecskendezőrendszer-szállítóra.

Ha benzinesben gondolkozol – én talán még akkor is a Hondát venném, mert praktikusabb a belseje, kicsit talán jobb vezetni. De Toyotából tízszer akkora a választék, ami viszont azt jelzi: sokkal könnyebben találsz belőle igazán jó állapotút, nem leszel rákényszerítve, hogy az első autót megvedd, ami hunyorítva, tíz méterről talán megfelel.

Remélem, sikerült segíteni valamit,

Üdv

Csikós Zsolt

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button